Enigma Enigma

Тарас Процев’ят

2021-11-29 20:31:14 eye-2 3283   — comment 0

№ 5600. «СЛУГИ» ПРОТИ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ, УКРАЇНСЬКОГО СЕЛЯНСТВА, МАЛОГО І СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ.

 

         Розгляд у другому читанні № 5600 кілька сесійних тижнів поспіль переноситься, тому знову запланований на найближчі дні.  Його порівняльна таблиця розтягнулася на 3725 сторінок та містить  більше 11 000 поправок. Але Слугам це не цікаво. Вирішили приймати закон за т. з. «скороченою» процедурою (кожна фракція може відстоювати лише 5 поправок із 11 000), яка не передбачена Регламентом ВР України та була застосована для виняткового голосування щодо т. з. «антиколомойського» закону, не розповсюджуючись на розгляд інших законопроектів, тобто не ставши складовою Закону про Регламент ВРУ. Т. ч. законопроект у другому читанні планується розглядати за непередбаченою Регламентом процедурою, що ставить під сумнів саму законність його застосування в разі прийняття та введення в дію.  

          Комітет з питань фінансів  голосував поправки без обговорення, фактично за закритими дверима, не допустивши до процесу обговорення бізнес асоціації та бізнес-експертів. А до чого тут народ, коли є команда з Банкової. Поспіх у прийнятті законопроекту № 5600 без врахування позиції бізнесу, ігнорує принципи стабільності й прогнозованості державної політики та матиме негативний вплив на сумлінних платників податків. Тому бізнесова спільнота, зокрема Американська торговельна палата в Україні, Європейська Бізнес Асоціаці, Спілка українських підприємців та ін. звернулися до Офісу Президента України, керівництва Верховної Ради України та усіх народних депутатів щодо   повернення його в Комітет для ґрунтовного доопрацювання із залученням представників бізнесу та експертного середовища.

         № 5600 явно написаний олігархами. Хоча президент і «слуги» «протрубіли» на всю країну, що вони подали ще один найвеличніший «антиолігархічний» закон, насправді законопроект спрямований проти українського народу, українського селянства, малого і середнього бізнесу:

  1. Примушування найнезаможнішого селянства до продажу земель через введення  «мінімального податкового зобов’язання» (далі – МПЗ), для всіх власників більше 0.5 га с/г землі та зрозуміло з подальшою скупкою за безцінь олігархами.
  2. Закон надає фіскальним та правоохоронним органам необмежені можливості для перевірок, прав необгрунтованих фінансових та ін. стягнень-конфіскацій, а фактично безкарного пограбування бізнесу, посилення податкового тиску, обмеження в діяльності бізнесу, керівників тавласників.
  3. Відкриття найширших можливостей для корупції податківців та правоохоронців, передачу в їхнє опосередковане управління всього українського невеликого бізнесу.

          Що із негативу вдалося відбити до 2-го читання, хоча не переконані, що в залі слуги олігархів за вказівкою хазяїв не проголосують первісні варіанти.

  1. До другого читання прибрали ініціативу оподатковувати ПДВ продаж житла яке б здорожчало для всіх аж до 20%.
  2. Відхилена і пропозиція введення т.з. «подоходного податку» від продажу сільськогосподарської продукції дрібних фермерів і пайовиків (часто звичайних бабусь і дідусів з тортуарів і підземних переході, стихійних базарчиків, та й тих які на ринку ніколи не стояли) з ділянок понад 0,5 га. Та все ж «Слуги» пропонують  таки платити за обсяги продажів від 12 «мінімалок», тобто, 72 тис. грн – сучасна вартість двадцятилітнього тракторця).
  3. Ніби-то виключили скандальну норму, яка дозволила б податківцям заборонити розпоряджатися своїм майном підприємцям та по факту заблокувати їхню роботу, якщо перевірка знаходить нібито недоплату податків у бюджет. В законопроекті було передбачено, якщо платник оскаржує донараховані зобов’язання, в тому числі в апеляційному органі ДПС, податковій надається право брати у податкову заставу (без рішення суду) рухоме та нерухоме майно платника податку (в тому числі вироблену продукцію). Це  системно-корупціогенна норма, яка за умови зловживань надаватиме можливість зупинити господарську діяльність і фактично знищити підприємство без підтвердження судом наявності факту податкового порушення.
  4. Опозиція таки відстояла збереження права на бюджетне відшкодування для всіх бізнесоперацій.
  5. Не підтримано збільшення штрафів за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних понад 180 днів.
  6. Усунуто положення про оподаткування земельних ділянок, якими користуються без оформлення правоустановчих документів, яке фактично легалізувала  самозахоплення с/г земель.
  7. Збережено чинне звільнення виробників зеленої електроенергії від сплати акцизного податку при її реалізації, оскільки останній повинен сплачуватися виключно з товарів, споживання яких шкодить суспільству: сигарети, алкоголь, енергія при отриманні, якої виділяється СО2..

          Оце і всі «успіхи» в боротьбі за простого українця. Здається олігархи вибрали вдалу тактику законодавчої роботи з депутатами, бізнесом, експертним середовищем, суспільством. Запропонувати нахабний законопроект, від якого у всіх виникає когнітивний дисонанс, а потім дозволити обмежені поступки. Ніби то всі задовлені. Олігархічна ОЗУ досягла поставлених цілей, суспільство видихнуло з полегшею, що не сталася катастрофа, а лише запанувало зло. Пригадуєте первинні 10 000 га с/г землі в одні руки?

        А що в сухому залишку для мільйонів громадян. До другого читання законопроект заходить таким же небезпечним для законослухняних підприємців і вже зовсім благим для олігархів:

  1. Податковій таки  надаються безмежні можливості для пресингу бізнесу та «організації» системної корупції: направляти запити щодо надання інформації про платника не лише за наявності конкретних фактів порушення законодавства, але і коли є інформація, яка "може свідчити" про такі порушення. Ну поскаржився на вас конкурент чи свідомий громадянин про те, що «ви кожнен день їсте», ну тобто вживаєте їжу. А податковій не сподобалася надана Вами інформація  - чим не привід для позапланової перевірки. А далі «ловися рибко велика й маленька».
  2. Майбутній «закон» дозволяє податковій через суд забороняти виїжджати за кордон керівнику підприємства, у якого є податковий борг. В Україні більше 0,5 мільйона підприємств з податковою заборгованістю. А далі «ловися рибко…», адже можна в суд і не квапитися подавати. Варіантів необмежено.
  3. Збережено збільшення рентної плати за користування радіочастотним ресурсом на 5%, що повинно забезпечити додаткові 100 млн грн надходжень до бюджету, за які заплатимо ми з Вами через здорожчання мобільного зв’язку.
  4. Для великих платників податків пропонують враховувати тільки 50% витрат минулих періодів при визначенні податку на прибуток. А ви запитуєте чому не спішать в Україну інвестиції, чому втікають великі інвестори. Та після такої новації будь-який інвестор обходитиме нас третьою дорогою. Не «інвестняні», а «інвествиверникишені».
  5. Закон і надалі пропонує зачисляти вас усіх, шановні селяни, фермери, які володіють або використовують більше 0,5 гектара сільгоспземлі, до правопорушників, які апріорі ухиляються від сплати податків. Хочеш-не хочеш, але якщо у тебе є латифундія 0,5 га с/г землі поза межами населеного пункту плати мінімальне податкове зобов’язання – виклади приблизно 1 500 грн за га, що подекуди в кільканадцять разів збільшує земельний податок.  
  6. Для малих фермерів хоч податок з продажу врожаю не залежатиме від розміру ділянки, але узалежниться від обсягу отриманого доходу. Якщо ти виростив та продав картоплі на суму від 12 мінімальних зарплат на рік (зараз це 72 тис. грн) – плати 18% ПДФО і ще 1,5% військового збору.
  7. Всупереч чинному законодавству до другого читання в тексті з’явилася пропозиція надати на 15 років велику кількість пільг новоствореним підприємствам в шахтарських регіонах: звільненити від ПДВ обладнання, від податку на прибуток, від земельного податку і ще від низки інших податків. Звичайно справа благородна - сприяти розвитку регресивних шахтарських регіонів. Але чому тоді забули про гірські райони Карпат, про Калуш та Новояворіськ з їхніми катастрофічними екологічними проблемами. Справа тут не в шахтарях. Олігархам потрібні внутрішні офшори. Ці пільги будуть отримувати великі підприємства олігархів, прикриваючись фіктивно створеними маленькими фірмами у пільгових регіонах.

         Чим більше вчитуєшся в Закон, то більше дивуєшся скільки майже непомітних пасток для фермерів, дрібного і середнього бізнесу понаставляли в проекті закону № 5600 правники «ЗЕслуг»:; виводить з переліку підприємців, які мають право працювати на спрощеній системі, тих, хто здійснює оптову торгівлю або посередництво в оптовій торгівлі; ФОПи-торгівці складної побутової техніки, яка офіційно пройшла митницю, фіскалізацію, закон також відправляє на загальну систему оподаткування; зобов’язує суб’єктів господарювання сканувати штриховий код марки акцизного податку на алкогольний напій після сканування штрихового коду такого алкогольного напою; пропонується заднім числом скасувати мораторій на індексацію земель несільськогосподарського призначення, скоротивши термін дії мораторію до 2020 року (наразі він діє до 2023 року)… І таких «правок Геруса» годі перечислити. Адже Вносяться зміни не лише до податкового Кодексу, а й ще до 6 законів. Воістину ди@вол криється в деталях.

        Одночасно, з антиолігархічного закон чудово перетворився в про-, за-, для- олігархічний:

  1. Рента на видобуток руди стала ще меншою, ніж зараз. Ставки рентної плати на залізну, марганцеву руду зберегли за шкалою, яка була передбачена в законопроекті. Вони такими ж і залишаться, Але відмінусували витрати на логістику (доставку, перевезення, транспортування). За фактом вийшло зменшення, а не збільшення - втрати бюджету складуть понад 2 млрд грн від сьогоднішніх доходів (планувалося додати 4 млрд грн).
  2. Пільга на сплату податку на землю під підприємствами в чудовий спосіб також  зберігається.
  3. Податок на зберігання відходів гірсько-збагачувальних комбінатів планувалося в першому читанні збільшитися втричі, а вже до другого він зросте лише на  0,05 грн/т, тобто на 5 копійок на 1 000 кг відходів.
  4. Податок на викиди CO2 перетворився на фікцію для бюджету. Він зріс втричі, але  до другого читання запропоновано не менше 70% цього податку спрямовувати на модернізацію підприємств тих же олігархів: переробної галузі та теплової генерації.

         Законопроект №5600 - це зашморг для українського бізнесу і його введення в дію в пропонованому вигляді завдасть непоправної шкоди економіці в цілому. Позиціонований слугами олігархів проект закону як «антиолігархічний», насправді спрямований на знищення селянства та малого і середнього бізнесу, видавлювання українців з України на заробітки, повернення нас в тоталітарне минуле, в якому можна безкарно грабувати і знищувати незгодних, по своїй суті є наскрізь антинародним та антидержавним.

         Невже слуги олігархів, знищуючи український середній   клас, який лише здіймається на ноги, не усвідомлюють, що рубають гіляку на якій сидять? Їхня заповзятість має одне пояснення – у них таке північно-східне завдання і виконують вони його сумлінно.

 

Процев’ят Тарас

Народний депутат України 2-го скл.

Кандидат історичних наук

 

м. Львів-Київ

29 листопада 2021 року.

 

 

Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma