Enigma Enigma

Олена Добровольська

2018-05-01 21:26:00 eye-2 4013   — comment 0

Військовий аеродром «Шкільний-Одеса»: звичайний дерибан чи операція ворожих спецслужб?

Ця історія викликала у жовтні 2017 року не аби який резонанс. А почалося все з цього посту у соціальній мережі Facebook:

Тоді стрічка була сповнена гасел і гучних вимог відповісти, чому не стріляли на ураження, чому порушили статут, чому не ядерний попіл. І в принципі, можна зрозуміти коментаторів, і їх праведний гнів. Але одна біда у нас в українському медіа-просторі – пам`ять як у рибок гуппі. Адже завтра буде новий зашквар, завтра буде новий привід вимагати стріляти на ураження, а про те, що було вчора, всі забудуть. Адже далі розбиратись у всіх тонкощах, паперових коллізіях, корупційних схемах, першопричинах, відстежувати, тримати на увазі – це втомлює. А тим часом, скандальний анамнез справи по «Шкільному аеродрому» в Одесі набуває нових цікавих деталей, які, нажаль, залишаються поза увагою суспільства. Зайве казати, що кожен військовий об`єкт на південних кордонах України і зокрема в Одеськрму регіоні – безцінний. На тлі того, що Україна воює з російськими окупантами, спроба роздерибанити і знищити стратегічний об`єкт військової інфраструктури – це злочин проти держави та її народу (привіт міській раді і особисто Труханову).

У квітні цього року, голова СБУ Василь Грицак повідомив про те, що російські спецслужби активізували проект «Бесарабія» для розкачки Одеського регіону і Молдови. Також, на території невизнаної так званої республіки «ПМР» за участю росіян було відновлено злітно-посадкову смугу аеродрому, що спроможна приймати будь-які літаки, військові теж.

В таких умовах логічно було б зберігати спокій і чистити кулемет, чи не так? А зокрема мати військові об`єкти у повній бойовій готовності. Натомість скандал у жовтні продовжився скликанням термінової наради в будівлі ОДА, де військових не нагнули лише ліниві, а мер з російським паспортом Труханов вичитував офіцерів як хлопчиків на побігеньках. І це була справжня ганьба.

Скандалу передували десятиліття роззброєння регіону і розкрадання майна, що належало Міністерству Оборони. Були розформовані військові підрозділи – винищувальний авіаційний полк, аеромобільну дивізію, окрему механізовану бригаду, повітряно-десантну бригаду, військові частини та інш. Наприклад, Болградський аеродром продали за 30 тисяч гривень, а літаки порізали на метал. Обороноздатність регіону проводилась послідовно і методично і на цьому наживалися всі, хто мав хист і бажання.

З одного боку тут знаходиться кордон з «сірою» так званою республікою «ПМР», де базуються російські військові формування. З інших боків – Молдова і Румунія, з якими Україна має невирішені територіальні суперечки. Поруч також знаходиться Гагаузька автономія, де панують проросійські вподобання і де вербували бойовиків для участі у терористичних угрупуваннях на Донбасі.

Бесарабія – це слабка ланка у ланцюгу і спроби створити так звану «бессарабську народну республіку» це лише підтверджують. Таким чином, в Україні цілком можливі спроби з боку російських спецслужб реалізувати сценарій відкриття другого фронту.

Останнім часом південна військова інфраструктура поступово відновлюється, повертаються військові об`єкти під керівництво МО, а також ведуться проектні роботи по будівництву аеродрому. Але, поки що, єдиним аеродромом в регіоні, здатним спроможним приймати будь-яку авіаційну техніку, є «Одеса-Шкільний», де знаходиться авіація не тільки ЗСУ (в/ч А3571), але й Держприкордонслужби. Тим не менш, з 2015 року, Одеська міська рада невпинно робить кроки по знищенню і відчуженню аеродрому «Шкільний».

Радник голови ГУ НП Руслан Форостяк оприлюднив у себе матеріали, з яких виходить, що ТОВ «Югтранс-Терминал» під час захоплення земельної ділянки «Шкільного» та демонтажу бетонної огорожі в/ч А3571, прикривався дозволом №2209, виданим 02 серпня 2017 року Департаментом муніципальної безпеки Одеської міської ради. Отже, використавши повноваження для благоустрію території, означений департамент визначив межі ділянки, які може використовувати ТОВ «Югтранс-Терминал» для будівництва, незважаючи на те, що ці ділянки належать Міністерству Оборони.

Кримінальне провадження у справі захоплення військового аеродрому здійснюється лише умовно, його навіть не забрали до головного управління області, а залишили районному відділенню поліції. Чи не дивно це, враховуючи суспільний резонанс? Не дивно, якщо пам`ятати, як завзято одеська поліція захищала Літній театр у Міському саду від одеситів на користь забудовника. Все, на що поклав око мер і його хазяї, буде пильно охоронятись поліцією від справжніх власників – громади міста. На захопленій ділянці ТОВ «Югтранс-Терминал» активно здійснює будівництво. Жодної підтримки від можновладців військові не отримали, лише представники громадськості вирішили «рубатись» за аеродром до перемоги і оскаржувати злочинні рішення міської влади у судах. У процесах також беруть участь представники МО – військові і прикордонники.

Але це все передмова.

Цікаво те, що документи, на підставі яких ЗСУ роками використовували «Шкільний».

В архіві лишились лише секретна постанова РНК УРСР від 29.11.1945 №1890/062 та рішення звуженого виконкому Одеської міської ради депутатів трудящих від 10 грудня 1948 року за № 021 «Про відновлення права 5-й ВА на користування земельними ділянками на площі: Одеса, центральний аеродром – 308,2 га та Одеса – Шкільний аеродром – 326,7 га» - фотокопія є в мережі давно.

У той самий час таємницею залишається те, куди зникли інші архівні документи:

-вказівка Виконкому облради депутатів трудящих від 24 червня 1948 року № 0219; Указ Ради Міністрів УРСР від 20 вересня 1947 року № 001148;

-Директива Раднаркому УРСР від 2/4-6.1945 року № 0360, а також рішення виконкому Одеської обласної ради депутатів трудящих, яким повинно було затверджуватись рішення звуженого виконкому.

А ще цікава деталь - В’ячеслав Шандрик та Петро Рябоконь, які обіймали посади у Південному квартирно-експлутаційному управлінні МО, які зокрема несли відповідальність за документальне забезпечення використання оборонних земель, змінили крісла на посади у міській раді, де контролюють сферу будівництва в місті. Саме за їхнього призначення розпочались активні спроби роздерибанити «Шкільний».

Але це ще не все. Наприклад, Адміністрація Держприкордонслужби відсилає до архіву ФСБ РФ за оригіналом Наказу Начальника військ Краснознаменного ордену Трудового Червоного прапору БРСР Західного прикордонного округу КДБ СРСР від 02 червня 1986 року № 061.

Тобто! На п`ятому році російсько-української війни Держприкордонслужба пропонує звернутись до ФСБ за оригіналом підтвердження права дислокації авіаційної техніки на «Шкільному». А якщо пов`язати попередні заяви голови СБУ про активізацію російських спецслужб по плану «Бесарабія», то спроби знищити важливий і єдиний поки що у регіоні, здатний приймати будь-які літаки, видаються не такими вже і випадковими і спрямованими лише на наживу. Вчасне зникнення документів, спроби рейдерського захоплення з використанням «тітушні» так мальовничо вписуються у загальну картину.

І тут я не можу не пригадати цитату Холодницького, який свято вірить у те, що Труханов «тримає Одесу в українських кольорах».

За матеріалами інтернет-ресурсу "Громадське слідство"

Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma