У 2019 році російський вождь путін поставив завдання перед російськими промисловцями та інженерами спроектувати і запустити у серійне виробництво новий пасажирський літак для заміни Ан-2, які все ще літали просторами “необ’ятной”.
Російськи інженери з ентузіазмом відгукнулися на заклик вождя, організували широку рекламу в російських ЗМІ своїх величних намірів розробити суперсучасний літак виключно із власних, російських вузлів та деталей і виключно на російських промислових потужностях.
Для російського пасажирського ”аналоговнєт“ навіть вигадали назву – ”Байкал“ і до кінця року рекламували цю назву по всіх телеканалах.
У 2022 році, з початком російської агресії в Україну, з’ясувалося, що “виключно російський” турбогвинтовий двигун General Electric Н80-200 потрапив у санкційний список Байдена…
У травні 2025 року Трутнєв, представник путіна на Далекому Сході, заявив, що проект ”Байкал“, на рекламу якого встигли витратити 15 мільярдів рублів, закривають.
Післяслово
Варто пригадати, що легкий пасажирський літак Ан-2 із 1950 року виготовлявся в …Києві. І ось коротка історія Київського авіаційного заводу від його першого директора – П. Ю. Шелеста із книги «Та не судимі будете»… Для висновків…
«1950 рік. Завод справив на мене гнітюче враження. Територія не загороджена, прохідна – це просто халупа, а в’їзні ворота дерев'яні і перекошені. На території заводу проживають сторонні особи, пасуться не відома чиї кози і корови. Виробничі корпуси низькі і малопристосовані для літакобудування. Завод працює над випуском літака Ан-2 конструкції Антонова, але минуло вже більше двох років, а не випущено ще жодної машини. Фінансовий стан заводу дуже важкий, в колективі відбувається якась групівщина.
А зараз головне моє завдання: налагодити серійний випуск літаків Ан-2, розгорнути будівництво виробничих і побутових корпусів, упорядкувати і захистити територію. І ще – провести реконструкцію існуючих приміщень і модернізацію устаткування. І по солідному почати будівництво житла та культурно-побутових установ. Але найперше – треба було привести до тями колектив заводу і навести лад у виробничій та технологічній дисциплінах виробництва. Треба було правильно підібрати і розставити керівні кадри заводу, бо саме це вирішувало успіх справи. Треба було підготуватися до перебазування і розмістити на мізерних площах заводу ще й конструкторського бюро О. К. Антонова, яке знаходилося без роботи в Новосибірську.
Занурився в роботу. Значно полегшила роботу підприємства перебазування ОКБ Антонова до Києва. Стали більш оперативно вирішуватися конструктивні питання по літаку.
Уже в жовтні 1950 року перша серія з п'яти літаків була виготовлена, облітана і пред'явлена замовнику, військовому представнику. Це була перша перемога колективу заводу і ОКБ. З'явилася впевненість в наших здібностях і до січня 1951 року завод уже виконав план четвертого кварталу 1950 року, а з початку 1951 року почав працювати впевнено, ритмічно, щомісяця випускаючи по 25-30 літаків.
Програма випуску літаків Ан-2 значно зростає, літак все більше і більше завойовує популярність. У 1953 році заводу належить випустити 450 літаків різних модифікацій і призначень. О. К. Антонов як головний конструктор просто піднісся, виріс, до моїх порад і рекомендацій прислухається. Для КБ Антонова інженерний та виробничі корпуси закінчені.
Як завжди, в нашому «науково-плановому» господарстві часто допускається плутанина, яка обходиться народному господарству в сотні мільйонів рублів народних грошей. Але кого це цікавить?
1053 рік. Бюро Антонова працює над конструкцією двомоторної машини Ан-24, Ан-10, Ан-12, виношуються ідеї про «Антей». Модернізуємо Ан-2 в різних варіантах: арктичному, десантному, сільськогосподарському, пасажирському, тропічному. Машина вийшла на міжнародну арену і про неї відмінні відгуки.»
Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma