Enigma Enigma

Катерина Макарова

2019-09-17 09:33:46 eye-2 49   — comment 0

Фотожурналістика померла чи знайшла нові риси?

Останні роки фотожурналістика переживає сильні зміни. З боку тільки і можна було почути про те, що фотожурналістика померла, але це зовсім не так. До сих пір жоден матеріал не може обійтися без якісного репортажу і фотографа. Фотожурналістика йде в Інтернет. З'явилися нові медійні формати, і це впливає не тільки на фотожурналістику, а й на журналістику в цілому. Але з цього випливає декілька проблем. Розберемо їх.

Де і як цьому ремеслу навчитися? 

Першою проблемою є відсутність спеціальних навчальних закладів з правом видачі дипломів державного зразка. В державних універсітетах просто немає такої спеціальності. Тому кожен другий хто знає що таке "завалений горизонт" вже фотограф, а ще якщо прослухав пару-трійку майстеркласів - професіонал.

Доступність до фотографії 

Те, що фототехніка стала доступна - добре. Тільки у більшості людей все ж складається думка, що чим краще фототехніка - тим крутіше. І в цьому велика помилка, хорошу фотографію можна зробити і на телефон з цілком звичайними характеристиками камери. Фотографія робиться головою, а фототехніка - підручний засіб.

Звичайного новинний знімок повинен бути оригінальним, мати художню цінність. Виходить, що бути просто нейтральним ретранслятором події - вже мало. Проілюструвати подію зараз може будь-яка людина, що має камеру. Більш того, жоден журналіст не може конкурувати по оперативності з очевидцями подій, якщо тільки він сам не став таким же свідком події. Знімки очевидця більш інформативні для аудиторії ЗМІ, ніж фотографії наслідків події, які встигне зняти фотокореспондент.

Зворотня сторона технологічного процесу

В фотографії технічний розвиток супроводжується цілою низкою негативних явищ. Серед проблем можна виділити такі:

  1. падіння середнього рівня професіоналізму фотографів в цілому і фотожурналістів зокрема;
  2. широке поширення низькоякісних фотографій в ЗМІ;
  3. «розчинення» дійсно хороших фотографій в величезній масі знімків середнього і низького рівня, особливо коли мова йде про фотографії, розміщених в Інтернеті

Відповідно все, чим може відрізнятися професійний фотожурналіст, - це художнім рівнем своїх фотографій. Підвищені вимоги повинні були б стимулювати творчий розвиток фотографів і піднімати рівень фотографії в цілому.

 

 

Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma