Вих. № 21/30 від 03.08.2023 р.
Президенту України
Зеленському Володимиру Олександровичу
01220, Київ, вул. Банкова 11
ЗВЕРНЕННЯ
Всеукраїнська Громадська Організація Українська Народна Самооборона є представником Громадських організацій Львівщини та вважає своїм обов’язком здійснюють нагляд за органами державної влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, щоб вони діяли лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
У даному звернені ми хочемо звернути вашу увагу на два найбільш поширені явища, які відбувається у нашій державі. Перш за все – це кровопролитна війна, яку розпочала рашистська федерація та яка не щадить нікого, лише вдумайтеся, сотні тисяч громадян України покинули свої домівки, ще більше вірних синів та дочок віддають те, що у Конституції України, закріплено як найвища соціальна цінність – своє життя та здоров’я
На щастя, цивілізовані держави не залишили нас сам на сам з рашистською федерацією, але усе ще може змінитися з огляду на друге явище, яке характеризує нашу Державу – це корупція.
Це страшне слово «корупція» відоме кожному, як і його наслідки. Ще з моменту незалежності України рівень корупції лише зростає, а ті, хто її очолює, вдосконалюють свої навички, щоб приховувати будь-який факт такої крадіжки.
Однак все таємне, одного дня стає відоме кожному, тому у даному зверненні, ми вчергове хочемо донести до Вас відомості про факти масштабної корупції на території Львівської області, яка курується головою Львівської обласної військової адміністрації (далі по тексту – Львівська ОВА) паном Максимом Козицьким, але спочатку ми звернемо Вашу увагу на те, що це за структура: «обласна військова адміністрація» та які у неї повноваження, згідно з Основним Законом України:
Відповідно до ч. 1 ст. 118 Конституції України: «Виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації».
Відповідно до ч. 4 ст. 118 Конституції України: «Голови місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду і звільняються з посади Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України».
Відповідно до ч. 5 ст. 118 Конституції України: «Голови місцевих державних адміністрацій при здійсненні своїх повноважень відповідальні перед Президентом України і Кабінетом Міністрів України, підзвітні та підконтрольні органам виконавчої влади вищого рівня».
Відповідно до ст. 119 Конституції України: «Місцеві державні адміністрації на відповідній території забезпечують, зокрема
1) виконання Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади;
2) законність і правопорядок; додержання прав і свобод громадян;
3) виконання державних і регіональних програм соціально-економічного та культурного розвитку, програм охорони довкілля, а в місцях компактного проживання корінних народів і національних меншин - також програм їх національно-культурного розвитку;
4) підготовку та виконання відповідних обласних і районних бюджетів;
5) звіт про виконання відповідних бюджетів та програм;
6) взаємодію з органами місцевого самоврядування;
7) реалізацію інших наданих державою, а також делегованих відповідними радами повноважень».
Таким чином обласні адміністрації, які з урахуванням воєнного стану та Закону України «Про військово-цивільні адміністрації» йменуються – військово-цивільними адміністраціями – це виконавчі органи влади на місцях, на які покладені специфічні завдання, серед яких – законність і правопорядок; додержання прав і свобод громадян на територіях, які входять до їх віддання.
Однак, голові Львівської ОВА, очевидно не відомо ці керівні постулати, закріплені в Основному Законі України.
З початку повномасштабної агресії рашистської федерації, розпочався хаос, який найбільше відчули на собі мешканці прикордонних територій, коли тисячі людей намагалися залишити країну.
Коли трішки оговталися від цих подій, громадяни не тільки почали гуртуватися та допомагати, хто чим міг, для усіх, хто потребував цього найбільше, зокрема військовослужбовців Збройних Сил України та громадян, які попали під окупацію.
Саме з того часу надзвичайно великими партіями почали завозити гуманітарну допомогу, облік якої ще не був запроваджений, що дозволяло безперешкодно здійснювати крадіжки, адже цього і так ніхто б не помітив.
Щодо складу із гуманітарною допомогою у селі Убині
Одним із перших великих скандалів стало виявлення заповнених складів із гуманітарною допомогою у селі Убині. За даними слідства ідеться про нежитлові приміщення площею понад 1,5 тис. кв. метрів. Там зокрема були: харчові продукти, дитячі товари, постільна білизна, ковдри, засоби гігієни, побутова хімія, одяг. Загалом близько тисячі піддонів.
Досудове слідство проводило Територіальне управління БЕБ у Львівській області, яке зазначало: «Зараз ми з’ясовуємо як ці товари потрапили на територію України, чому не були розподілені та перевіряємо інформацію про можливий продаж гуманітарної допомоги. Працівники Бюро економічної безпеки описують виявлений товар, класифікують його, встановлюють походження».
Здавалося наче, детективи новоствореного органу встановлять усіх причетних та притягнуть до відповідальності, однак, як це буває в Україні, цього не сталося та й не могло статися.
Як зазначав керівник ГО «Нескорені» Олександр Лабецький: «Ми розуміємо, що в лютому-березні 2022 року волонтери замінили собою всі державні структури. Вони в сірій зоні між двома кордонами все перевозили. Бо, якби ми тоді дотримувалися закону про гуманітарну допомогу, при не робочих реєстрах, вона зайшла б до військових десь в червні-липні. А бронежилети, каски, амуніцію треба було вже 28 лютого. Напевно, що за тих пів рокухтось з волонтерів допустився помилки. Але я впевнений, що ніхто з волонтерських організацій Львівщини не помилився на 80 фур».
Надалі за зверненням «Зверху» слідча суддя Личаківського районного суду Львова Світлана Леньо скасувала арешт на два склади в Убинях, зазначаючи, що арешт не забезпечує: «справедливий баланс між загальним інтересом суспільства та вимогами захисту інтересів власників».
Варто зазначити що цими власниками, як і особами, які подали клопотання про скасування арешту, виступають – Андрій Слюзар та Любомир Мамчук, заявляючи, що: «вони не можуть використовувати своє майно, хоч не є підозрюваними чи обвинуваченими у кримінальному провадженні, в рамках якого і наклали арешт».
Звісно, що вони не можуть використовувати дане майно, оскільки, по-перше, воно не їхнє, а по-друге, Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження (ч. 2 ст. 170 Кримінального процесуального кодексу України).
Однак, як же слідча суддя могла не задовольнити клопотання, коли до неї звернувся сам пан Козицький????
Щодо американських аптечок
Нещодавно виник новий скандал, коли «дивним» чином зникло 10 тисяч аптечок. Все починалося з того, що волонтери зі США відправили до Львова контейнери з аптечками IFAK (9700 аптечок). У Львові ці аптечки зустрічали представники «Центру волонтерства та захисту», які здійснювали приймання, сортування та відправлення гуманітарної допомоги тим, хто цього потребував.
Однак, коли вони отримали чергову партію, то виявили відсутність аптечок та звернулися до Львівської ОВА із поясненням, останні відповіли, що вони отримали лише невелику частину гуманітарної допомоги й там не було жодної аптечки, ба більше, обіцяли надати акти на отриману допомогу, але жодних документів не надали.
Волонтери із США, що відправляли дану гуманітарну допомогу, вирішили все ж таки з’ясувати, що трапилося із вантажем та звернулися на митницю, де встановили: «що вантаж привезли на пункт пропуску через польсько-український кордон, де його зареєстрували польські митники, а тоді з ним щось трапилося: його розпломбували та невідомим чином частина речей опинилась у Львові на складі обласної адміністрації, а частина, зокрема аптечки, просто зникли».
Виникає відразу питання, як та чому дана гуманітарна допомога попала на склад Львівської ОВА???
Хто ці особи, які так нахабно викрали життєво необхідну гуманітарну допомогу для наших військових???
Однак, епопея не завершилася та через кілька днів пан Козицький спромігся написати наступне:«Цього тижня львівське видання опублікувало матеріал, у якому стверджує, що у Львові зникла партія гуманітарної допомоги зі США. Зокрема тактичні аптечки IFAK. Ця інформація може свідчити про ймовірну крадіжку гуманітарної допомоги. Однак, досі залишається відкритим питання, чи потрапляли аптечки на територію України і, якщо так, то що з ними сталося? Десять тисяч аптечок не могли просто розчинитися безслідно».
Він справді думає, що ось такі речі його врятують?????. В той час, коли є усі необхідні підтвердження про прибуття даної гуманітарної допомоги, у нього чомусь виникають сумніви у тому, чи взагалі доїхала гуманітарна допомога, такі дії свідчать або про його пряму зацікавленість, або некомпетентність, що в будь-якому разі свідчить про неможливість обіймати займану посаду.
Щодо перетину державного кордону через систему «Шлях»
Повномасштабна війна зумовила Державу Україну в особі її уповноважених органів, реагувати на нагальні потреби, які виникли.
Не секрет, що найбільше забезпечують армію саме Волонтери з якими тісно співпрацюють Сили Оборони України, тому потрібно було створити систему, яка дозволяла б їм виїхати за межі держави та продовжувати свою діяльність, так, з’явилася система «Шлях».
Звісно ж, що на той період ніхто не прораховував корупційні ризики, які появилися відразу, зокрема, згадаймо, скільки осіб виїхали через систему «Шлях» але не як волонтери????, Так, цей славнозвісний шлях, який дозволяв виїжджати за межі України волонтерам, але на що його перетворили????
Пан Козицький приймав безпосередні рішення про включення осіб до системи «Шлях», і де ці всі люди????? Правильна відповідь: спокійно собі відпочивають подальше від України, а пан Козицький заробив собі немалий статок, щоб знову поповнити його улюблені висловлювання: «це не моє майно, це батька», саме так він пояснював журналістам знайдене у нього не задеклароване майно.
Беручи до уваги численні журналістські розслідування, які ви вільно можете знайти на просторах інтернету (або вам знайдуть, зважаючи на кількість консультативно-дорадчих органів при Президенті України) про факти крадіжки гуманітарної допомоги та сліди, які ведуть прямо до пана Козицького, ми вважаємо, що він не може займати свою посаду, а тому звертаємося до вас, пане Президенте, та повідомляємо, що згідно п.1 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», Ви наділені повноваженням припинити повноваження голів місцевих державних адміністрацій у випадку порушення ними Конституції України і законів України, а тому, -
ПРОСИМО:
1. Розглянути наше звернення та належним чином відреагувати в межах повноважень на зазначенні факти.
2. Звільнити Максима Козицького з посади голови Львівської ОДА.
Додатки:
1. Довіреність керівнику Громадської Організації «Всеукраїнська Громадська Організація Українська Народна Самооборона» Ферцовичу Дмитру Михайловичу представляти інтереси Громадських організацій Львівщини.
Керівник ГО «ВГО УНСО» Дмитро ФЕРЦОВИЧ
03.08.2023 р.
Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma