Через масштабну атаку країни-терориста на об’єкти енергетичної інфраструктури України з понеділка повернулись графіки погодинних відключень, а разом з ними – і питання від споживачів. Даємо відповіді на найпоширеніші.
Чому постійно змінюються графіки?
«Запоріжжяобленерго» - так само, як і інші оператори системи розподілу (обленерго) - формує та змінює графіки відповідно до завдань на обмеження енергоспоживання отриманих від Укренерго. Ця компанія виконує функції оперативного керування об’єднаною енергосистемою України, тож, її завдання щодо обмеження/збільшення енергоспоживання для обленерго є обов’язковими до виконання. Іншими словами, якщо Укренерго дає вказівку збільшити/зменшити кількість черг, які задіяні у ГПВ, ми зобов’язані її виконати.
‼️ЗА ВЛАСНОЇ ІНІЦІАТИВИ ЖОДНИХ ЗМІН ДО ГРАФІКІВ МИ НЕ ВНОСИМО. Більше того, жодним чином не зацікавлені у відключеннях, бо це велике навантаження на персонал та обладнання, а також зменшення доходу товариства – він прямо залежить від кількості розподіленої енергії. Простіше кажучи – значно більше роботи і суттєво менше надходжень.
Чому про зміни у графіках інколи попереджають в «останню хвилину»?
Будь-які зміни графіків відбуваються виключно на підставі розпорядження Укренерго (див. попереднє питання). Подекуди ці розпорядження отримуємо за 15-20 хвилин до настання передбачених ними змін. За ці хвилини маємо змінити саму таблицю і передати на виконання, а також написати текст повідомлення і розмістити його на декількох платформах. Це відбувається у будь-який час доби.
Приміром:
Вчора, 28.08.2024 – о 10:45 отримано розпорядження з 11:00 і до кінця доби застосувати 3 черги одночасно (15 хвилин на виконання).
Сьогодні, 29.08.2024 – розпорядження з 7:00 і до кінця доби застосувати 3 черги одночасно отримано о 06:41 (19 хвилин на виконання).
З одного боку - ці розпорядження залежать від стану енергосистеми, який після рашистських атак змінюється дуже динамічно. З іншого – поки ми не отримали відповідне розпорядження – не маємо підстав вносити будь-які зміни до графіків – тим більше, повідомляти про них. Ми відпрацьовуємо накази Укренерго за лічені хвилини у будь-який час доби і в жодному разі не затримуємо повідомлення цієї інформації. Та, на жаль, самі розпорядження інколи нам надходять навіть не за години, а за хвилини до моменту їхнього виконання.
За ОКРЕМИМИ АДРЕСАМИ, що входять до черг ГПВ, на жаль, можуть мати місце тимчасові затримки із увімкненням з технологічних причин. Жодне електрообладнання не розраховане на постійні вмикання/вимикання. Тож, коли це відбувається протягом тривалого часу, воно, зрештою, може вийти з ладу – і тоді увімкнути заживлених від нього споживачів неможливо. Якщо таке трапляється, наші фахівці одразу ж розпочинають ремонтні роботи. Втім, на їх виконання потрібен додатковий час.
Чому моя черга найдовше без світла?
Через специфіку завдань щодо обмеження енергоспоживання, які ставить Укренерго, та запроваджувані ним зміни до графіків, які заздалегідь ми передбачити не можемо, можливі розбіжності у сумарній тривалості відключень між чергами протягом поточної доби. В той же час, ми уважно стежимо за дотриманням справедливого розподілу навантаження від ГПВ на споживачів. Наприкінці кожної доби аналізуємо, на скільки та або інша черга вимикалася, і враховуємо це при формуванні ГПВ на наступну добу – так само, як і у випадку змін до графіків сьогодні на сьогодні. Також дивимось, щоб, за можливості, одна і та сама черга не вимикалась у однаковий час дві доби поспіль.
Щодня докладаємо зусиль, щоб отримати максимально рівний та справедливий розподіл відключень з можливих. Це підтверджує статистика - за підсумком серпня 2024, сумарна тривалість відключень через ГПВ для кожної з черг склала 43,67 годин за місяць в середньому із наступним розподілом:
🟢Черга 1 – 44 години за місяць
🟢Черга 2 – 44 години за місяць
🟢Черга 3 – 43 години за місяць
🟢Черга 4 – 43 години за місяць
🟢Черга 5 – 43 години за місяць
🟢Черга 6 – 45 години за місяць.
Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma