Чергове скандальне призначення очильника Одеської обласної військової адміністраціі з точки зору громадськості викликало обурення в соціальних мережах, але інформаційний шум має своє життя не більше трьох діб. Чому такі призначення викликають бурну реакцію?
"Ніщо не зміниться, доки не зміняться люди. Дайте людині вирости у свободі. Наповнюйте серце дитини добром. Годуйте молодь ідеалами. Одне слово, не стійте і не кричить посеред пустелі, а йдіть, ідіть, не стійте. Інакше ніколи не побачите Землі Обітованої - тієї України, про яку ми всі мріємо." Блаженніший Любомир Гузар
Критичне та упереджене ставлення до кожного новопризначеного керівника обласної державної адміністрації виправдовується тим, що призначається тим, хто завжди не має повної політичної довіри суспільства. Призначений фактично є відповідальним тільки перед тим, хто його призначив. Та сама калька трансформується на очільників міністерств, відомств, установ. Там де суспільство не може впливати воно реагує негативно на любе призначення. З точки зору демократії критичне ставлення суспільства може стимулювати призначеного на активні справи. Сподіваюсь що не кримінальні. Якщо призначений публічна людина, то справи будуть помітні для загалу, а якщо ні, то діють лише чинники суспільного контролю та їх висвітлювання. Виходячи з того, що саме суспільство не структуровано за ідеологічними ознаками, а скоріше за тимчасовими партіями "кланового перевзування" та ще під час постмодернового хаосу, то таке негативне ставлення буде лише зростати. Ми бачимо спрощення висловів, думок в негатив. Реальну критику замінюють брудом.
Слід зазначити, що структурована пострадянська система управління завжди мала і має не меньше трьох ешелонів лави запасних на кожній ланці системи державного управління чи самоврядування. Простий шлях зміни керівника в структурованій системи управління не працює. Середня та нижча ланки службовців із задоволенням будуть слухати тренінги, семінари, отримувати третю нікчемну освіту та цементувати свої навички на кожному місці.
Що робити? Одного простого рішення немає. В кожному напрямку потрібні свої фахові рішення, але їх приймають і іноді обговорюють ті кому не треба нічого змінювати. Пострадянська система ще діє.
Питання в тому, що "пересічного громадянина" не турбує на стадії обговорення питання (проекту) десь в ОДА чи на постійній комісії міськради. Всіх одностайно стосуються тільки наслідки таких рішень. І тоді знову і знову невеличка група стейкхолдерів повстає наодинці з системою, бо неможливо з кожного приводу збирати мітинги, протести та інше. Система це знає, використовує та й може і сама зібрати шось накштал цього.
Виконання суспільного договору засновано на неможливості ухилення від обов'язків без відповідальності за дію(бездіяльність). В нас діє поки протилежне, що і є поки складовою діючого суспільного договору. Кожна влада боялася заходити на це законодавче поле, бо реальна представляла інтереси тих груп, хто був зацікавлений в мінімізації відповідальності (безкарності). Значно змінилися інструменти контролю та виникли нові, але безумовна відповідальність не настає.
Маю свої відповіді на ці питання, але мене цікавить ваша думка?
Наявна інформація про призначеного в ЗМІ:https://anticorruption-vymir.com.ua/2023/05/31/pryznachennya-oleha-kipera/
З повагою, Сергій Сарафанюк
#СергійСарафанюк #СергейСарафанюк #Кіпер #Кипер #УкраїнськаОдеса
Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma