Проблема
Один з головних критеріїв (всього їх 9 + відкриті питання) психологічної бойової готовності (ПсхБГ) особового складу до виконання завдань за призначенням є «поінформованість». Впродовж року, під час експертної оцінки ПсхБГ у військових частинах, в яких брали участь тисячі мобілізованих респондентів, інструктори ГО «Український центр військового лідерства» виявили чітку закономірність: середнє значення показника поінформованості особового складу від 0 до 5 коливалось в межах 2,0. Звісно, що в бойових умовах воно зменшувалося до 1,0 і менше під впливом різноманітних негативних чинників.
Нещодавно я проводив тренінг «Командирське (бойове) інформування» на так званих «курсах капітанів». З 15-ти офіцерів, які провоювали рік, тільки два з них чули про словосполучення «командирське інформування» і тільки із-за того, що свого часу закінчили ВВНЗ. Чули то чули, але не факт, що проводили.
Фактом є те, що інформацію з різних дайджестів (що готують в ГУМПЗ) більшість пересилають (дублюють) по своїх внутрішніх каналах в різних месенджерах, які заборонено (майже так, як в каZапів) використовувати в ЗСУ.
У кращому випадку, якийсь «глашатай» у ролі «совка-замполіта» тренується читати перед строєм той дайджест. А коли той же дайджест «глашатай» приклеїть, наприклад, на стіні, то звісно його ніхто не читає, тому що він і так розісланий в каналі месенджера ще й надрукований дрібними літерами, тому що «глашатай» купує папір за свої гроші.
Ось і вся сутність внутрішніх комунікацій у вигляді командирського інформування в ЗСУ зараз. Краще «Промову переможця» «глашатать». Як до речі з нею? Все норм? В штабах щоранку проголошують?
Опис контексту ситуації
Особовий склад підрозділу подивися відео, яке було розміщено в TikTok. На ньому людина в українській військовій формі задається питанням: "За кого воювати?" і стверджує, що поки щось не зміниться в державі, не буде брати до рук зброю. Думки, щодо змісту відео розділилися. Хтось підтримує озвучені думки, а в когось відео викликало негативні емоції. Виникли конфліктні ситуації і спори, що негативно впливають на згуртованість, психологічну бойову готовність і моральний стан.
Завдання
Військовому лідеру необхідно задовольнити інформаційну потребу особового складу, провівши командирське інформування на тему: "За кого воювати?" за технікою наративу.
Відеопрезентацію з прикладами можна побачити тут: «Військове лідерство. Командирське інформування за технікою наративу».
Військовим лідерам ЗСУ пропонується апробувати на практиці техніку наративу (не треба бути невігласами), тому що «людина у військовій формі» на відео майстерно нею володіє і викликає потрібні емоції, а в декого і дії. Можна навіть повчитися.
Командирів (начальників), які верещать, що солдат не має нічого знати, окрім об’єкту атаки і прикриваються начебто «витоком інформації» (так простіше виправдати свою @бнутість), особисто вважаю руйнівниками бойового духу. Вони своїми діями, а правильніше тупістю – допомагають, як корисні ідіоти, каZапам. Зрештою, непоінформований солдат, майже завжди – мертвий солдат.
«Військо, що знає, як розгортаються події, залишається активним, уважним, підготовленим до будь-яких несподіванок і боєздатним, солдати спроможні якісно й ефективно виконувати свої функції, при тому зберігаючи високий моральний дух. Непоінформоване військо – бомба уповільненої дії, його фіаско неминуче, то лише справа часу» – Джоко Віллінк («Стратегія і тактика лідерства», 2019).
#Бойове_лідерство_українців
#Місія_насамперед_люди_завжди
Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma