Enigma Enigma

Олена Давидко

2018-04-19 22:12:29 eye-2 2775   — comment 0

Нове чи добре забуте старе? хто такі GR-менеджери

Останнім часом у багатьох великих і перспективних українських компаніях з'явилися посади GR-менеджерів. Скорочення “GR” виникло від англ. «Government relations», дослівно - «зв'язок з державною системою управління». Тобто GR-менеджер - це фахівець, відповідальний за налагодження успішних і плідних зв'язків компанії з органами державної влади. Він повинен бути в достатній мірі обізнаний про певні законодавчі акти, ефективно взаємодіяти з чиновниками, галузевими організаціями, своєчасно реагувати на адміністративні, політичні загрози для компанії ззовні і, головне, демонструвати держорганам значущість діяльності компанії, на яку він працює.

Спеціалізація GR-менеджера вимагає великої витримки і здатності до аналітики. У більшості випадків, як показує практика, в цю професію приходять PR-менеджери і колишні держслужбовці.

Стати GR-менеджером, на перший погляд, непросто - навіть претенденти на початкові позиції повинні демонструвати високий рівень професійної компетентності. Кандидати на посаду менеджера по взаємодії з органами влади повинні мати вищу освіту, перевага віддається випускникам провідних навчальних закладів, які спеціалізуються на підготовці таких спеціалістів. Початківцям GR-менеджерам потрібно розумітися в галузевій специфіці компанії, механізмах лобіювання її інтересів в органах державної влади та міжнародних організаціях. Претенденти на цю посаду володіють ПК на рівні впевненого користувача, мають досвід ведення ділової переписки та документообігу. Від GR-менеджерів також вимагаються знання структури державної влади, громадських організацій і методів роботи з ними, навички аналізу ринку споживачів і конкурентів. На співбесідах при працевлаштуванні роботодавці прагнуть з'ясувати, чи володіє претендент комунікативними, організаторськими здібностями і аналітичним мисленням. Конкурентною перевагою на ринку праці володіють кандидати, які мають освіту в галузі зв'язків із громадськістю.

Значними досягненнями у підготовці згаданих кадрів може похвалитися кафедра соціальних комунікацій та інформаційної діяльності (СКІД) Національного університету «Львівська політехніка». Саме випускники спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечно-архівна справа» (ІБАС) затребувані як в органах влади та управління, так і у комерційних установах.

Окрім GR-менеджерів студенти кафедри СКІД можуть обіймати такі посади:

•- SMM – фахівець;

•- інформаційний аналітик;

•- адміністратор системи з електронного документообігу;

•- менеджер з PR, HR та управління контентом;

•- референт у службах державної адміністрації;

• -адміністратор та модератор веб-спільнот;

•- фахівець із управління якістю бібліотечної та архівної справи тощо.

Сьогодні у великих компаніях дуже часто можна зустріти ведення GR політики відразу декількома фахівцями — юристом, PR-менеджером і самим генеральним директором. Директор встановлює зв'язки з держчиновниками, піарник створює сприятливий імідж організації, а юрист отримує всі необхідні дозволи, сертифікати і т.д. Можливо, це позитивно впливає на ведення GR політики з тієї точки зору, що кожен зі спеціалістів виконує свою роботу більш якісно і професійно. Але, тим не менш, правильніше і оптимальніше було б зосередити всі ці функції в руках однієї людини. Взагалі, GR-менеджер обходиться компаніям досить дорого, однак оплата його праці виправдовується результатами діяльності.

Світ переживає потрясіння, і тому держава залишається найпотужнішим гравцем на фінансовому ринку країни, а значить, для GR-ів роботи багато.

Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma