Enigma Enigma

Ігор Бондар-Терещенко

2024-07-20 12:49:04 eye-2 4205   — comment 0

Очі в Сірка

З історії нашого ринкового "капіталізму" відомо, як, позичивши очі в Сірка, "представники" тієї чи іншої компанії із нібито "світовим" іменем на зразок "Панасканіку" (замість "Панасоніку") чи "Абібасу" (замість "Адідасу") втулювали нам на базарі свої "фірмові" товари, анітрохи не соромлячись їхньої відповідної якості. Натомість саме якість, підтвердить будь-хто, та її наслідки – ось що відрізняє "палену" горілку від смертельно менш небезпечного, але сертифікованого продукту. І що саме це виокремлює справді видатні компанії від решти підроблених брендів.

У своїй книжці "Зроблено на совість" Джим Коллінз і Джеррі Поррас, ґрунтуючись на багаторічному дослідженні, наводять численні приклади компаній, які є по-справжньому візіонерськими. Історії їхнього успіху мають мотивувати і сучасних менеджерів будувати бізнеси на совість. У даному випадку не тимчасова ринкова популярність і швидкий заробіток, а поєднання пристрасті засновників із їхнім прагненням вести бізнес протягом століть вилилось у фундаментальні принципи та інструменти, які особливо актуальні сьогодні.

Автори в кожному розділі розкривають механізми, завдяки яким визначні менеджери різних епох долали перешкоди і реалізовували амбітні плани. Тут немає універсального таємного інгредієнта – окрім відсутності вищезгаданої швидкої наживи - але, вивчаючи безцінний досвід лідерів ринку, можна знайти свій унікальний шлях до успіху.

"Засновник Motorola Пол Ґелвін вважав прибутковість одним із засобів, необхідних для виконання цілей, які ставить перед собою компанія, але не кінцевою метою, - підтверджують автори. - Він безперервно спонукав своїх інженерів, щоб ті знижували собівартість продукції і водночас поліпшували її якість, щоб прибутками забезпечити компанії фінансову основу. І він справді вірив, що ділова людина для того, щоб отримувати задоволення від своєї діяльності, має таки отримувати прибутки. Але Ґелвін ніколи не допускав ситуації, коли прибуток перетворювався на головну мету діяльності компанії; він вважав також, що жодна компанія не мусить ставити прибуток на перше місце".

 

Джим Коллінз, Джеррі Поррас. Зроблено на совість. Стратегії візіонерських компаній. – К.: Наш Формат, 2024

 

Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma