Enigma Enigma

Интересности

2024-07-29 17:57:21 eye-2 3944   — comment 0

Пошкоджений колісний диск: ремонтувати чи міняти

Автомобільні диски з часом зношуються, точно так само, як автомобільні шини. Строк експлуатації у них набагато довший, але його можуть значно пришвидшити пошкодження. І в цей момент кожен власник машини постає перед дилемою: ремонтувати чи замінювати.

Найчастіше зустрічається пошкодження лакофарбувального покриття, яке має захищати диск від іржі та інших подразників. Наприклад, власник автомобіля підібрав диски на 15 дюймів і планує не міняти їх хоча би п'ять років. Але достатньо обтертися об бордюри або потрапити в яму, і на поверхні з'являються подряпини.

На перший погляд, ці подряпини виглядають несерйозно, маленькі смужки, майже непомітні. Проте з часом вони розростуться та перетворяться на серйозну проблему — до внутрішньої частини потрапляє вода, пил, різноманітні абразивні подразники. І основний метал починає втрачати свої властивості та міцність, адже його роз'їдає іржа.

Тому такі делікатні пошкодження рекомендують виправляти негайно, для цього можна придбати набір для самостійного фарбування або звернутися до автосервісу для порошкового фарбування. Обов'язково потрібно пройти всі етапи, зокрема мийку абразивним мийним засобом і ретельне просушування. Тоді навіть звичайна аерозольна фарба в балончиках дасть потрібний ефект.

Набагато гірше, якщо диск потрапив в глибоку яму з гострими краями або деформувався під час аварії. Не в кожному випадку вдасться виправити несправність, адже після певної межі деформування автомобільний диск не здатен повернути попередніх технічних властивостей. Зовні він матиме такий самий вигляд, але буде не здатен витримувати достатніх навантажень і може тріснути у будь-який момент прямо на дорозі.

Які ремонтні роботи проводять

Усі складні пошкодження виправляють за допомогою методу прокатки. Її можна виконувати лише на спеціальному обладнанні та після ретельного навчання. Не варто пробувати вирівняти диск підручними засобами, стукати молотком чи підважувати. Такі способи підійдуть лише в екстрених ситуаціях, коли немає іншого варіанту, аби дістатися найближчої автомайстерні.

Суть методу прокатки полягає у відновленні внутрішньої структури металу. Але зробити це вдається не в усіх випадках. Деколи майстер просто щиро каже, що нічим допомогти не може. На сталевих моделях можна прибрати вм'ятини на ободі, деформацію осьового отвору, «вісімку». Саме на них можна спробувати провести швидкий ремонт у польових умовах, з легкосплавними — це не вдасться.

Зварювальні роботи

Коли диск тріснув, ситуацію можна виправити за допомогою аргонового зварювання. Метал прогрівають на всю глибину та проварюють із двох сторін, щоб повністю заповнити тріщину металу. Але асоціація виробників колісних дисків не рекомендує проводити ці роботи з легкосплавними моделями. Їх потрібно лише заміняти, адже міцність виробу безповоротно втрачається.

Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma