Enigma Enigma

andriy98

2020-06-24 15:26:10 eye-2 385   — comment 1

ПРОЦЕС ДЕОКУПАЦІЇ І РЕІНТЕГРАЦІЇ ДОНБАСУ

Оскільки неможливо знайти і ввести в Україну від 20 до 40 тисяч миротворців, які необхідні для миттєвої деокупації і реінтеграції всієї тимчасово окупованої території Донбасу, пропонується починати з окремого міста чи району (наприклад, Горлівки і / або Новоазовського району).

Не важливо, хто переможе на цих виборах, принципово важливо, щоб процес йшов згідно з українським законодавством і з забезпеченням вільного волевиявлення. Навіть якщо виберуть кандидата з відверто проросійськими поглядами, в стратегічній перспективі по завершенню процесів врегулювання конфліктів це питання буде збалансоване в найближчі роки.

Головне – сформувати перехідну адміністрацію, яка почне працювати з центральними органами державної влади в рамках процедур реінтеграції та відновлення на підставі українського законодавства.

Перш за все – поліпшення якості життя громадян на деокупуваній території (охорона здоров’я, освіта, пенсійне та інші види соціально-побутового забезпечення, фінансово-банківська сфера, створення робочих місць, зайнятість населення).

Зона бойових дій на Донбасі йприлеглітериторії є одними з найбільш забрудненими мінами і вибухонебезпечними предметами регіонів у світі. Згідно з даними ООН, площа замінованих територій в Україні становить близько 700,000 гектарів.

Зона бойових дій завжди стає зоною екологічного лиха через ураження ґрунтів, місцевої флори і фауни, забруднення території. Коли ж мова йде про Донбас, слід додатково врахувати специфіку регіону, в якому розміщені численні шахти, підприємства (в тому числі хімічні), 1,200 джерел іонізуючого випромінювання. Всі вони несуть загрозу забруднення джерел питної води, епідемій, викидів і вибухів метану та інших шкідливих речовин. Екологічна катастрофа України стане екологічною катастрофою для всієї Європи! Ступінь перевірки цих людей повинна бути найвища, відповідно до спеціального механізму, щоб українські паспорти видавалися виключно українським громадянам.

За різними оцінками для відновлення соціально-економічної стабільності регіону знадобиться не менше 10 років і від 20 до 30 млрд. доларів США.

Оскільки в передбачуваній перспективі Україна не в змозі самостійно компенсувати збитки від військової агресії, необхідні спеціальні заходи економічної підтримки:

Стратегічні цілі АІМ:

Навчати, тренувати, забезпечувати інформацією осіб, які розробляють політику, а також тих, хто реалізовує її на місцях; студентів і громадськість:

Слід врахувати, що повернення на Донбас людей, які прожили кілька років поза токсичною російською пропагандою, сприятиме відновленню довіри місцевого населення до інститутів влади України і в деякій мірі полегшить реінтеграцію.

1. Вибирається й узгоджується окрема ділянка (район) окупованих територій Донбасу, на якому супротивні військові формування відводяться за обумовлену лінію – створюється демілітаризована зона безпеки.

2. Спеціальна міжнародна миротворча місія і Державна прикордонна служба України беруть під свій контроль зазначену ділянку території і її межі.Вони заходять на територію певного міста чи району Українські прикордонники і миротворці спільно беруть під контроль кордон На решті території правопорядок і законність забезпечується Національною поліцією, Національною гвардією України, спільно з «блакитними касками». На самому першому етапі, можливо, із залученням добровольців-дружинників з числа місцевого населення, що представляють місцеві сільські та селищні ради

3. В межах звільненої території силами органів юстиції України проводиться підготовка до виборчого процесу і подальшим проведенням місцевих виборів відповідно до українського законодавства.

4. На території реінтегрованої ділянки відновлюється робота всіх державних інститутів і правоохоронних органів України.

5. Починається процес реінтеграції.

6. Проводиться процедура гуманітарного розмінування раніше окупованої території.

7. Негайно проводяться роботи з усунення техногенних і екологічних ризиків

8. Запускається термінова програма перевірки і відновлення українських документів для всіх людей, які прожили ці роки на окупованій території.

9. Запускається термінова програма перевірки і відновлення українських документів для всіх людей, які прожили ці роки на окупованій території.Законодавче закріплення механізму залучення донорів та інвесторів і надання можливості контролю витрачання коштів (Рада з розподілу коштів) Створення агентства (фонду) відновлення Донбасу із залученням авторитетних міжнародних організацій, наприклад, на базі Інституту миру (виконавчий директор – УільямТейлор, колишній посол США в Україні 2006-2009) Допомагати запобіганню, веденню та вирішенню запеклих конфліктів як між країнами, так і всередині держав Забезпечувати пост-конфліктну стабільність і розвиток Збільшувати потенціал мирного будівництва, інструментарію та інтелектуального капіталу по всьому світі Збільшувати потенціал мирного будівництва, інструментарію та інтелектуального капіталу по всьому світі Податкові та інші преференції для інвесторів Можливо, створення вільних економічних зон для відновлення економіки Донбасу. Створення спеціального резервного фонду за участю міжнародних організацій.

10. Проводиться робота над поверненням вимушено переміщених осіб – внутрішньої міграції населення в покинуті через воєнні дії райони.

11. Відновлюється участь громадян, які проживають на раніше окупованих територіях у виборах до центральних органів влади України, але не раніше, ніж через 3-5 років.

Вибори можна проводити виключно на демілітаризованій території. Вони не можуть відбуватися за відсутності необхідного безпечного оточення і дієздатних інститутів.

Поспішне проведення виборів може сприяти посиленню і відновленню конфлікту з новою силою.

Ангола, 1992 – перемога однієї сторони на виборах з відривом у 1-2% спровокувала новий конфлікт і привела до нової громадянської війни. Війна закінчилася тільки на початку 2000-х.

Вибори можна проводити, коли кордони держави знаходяться під її повним контролем або контролем міжнародних спостерігачів, в іншому випадку немає ніяких гарантій безпеки в день голосування.

У Хорватії, Боснії, Косово та Ліберії – вибори відбувалися після встановлення ефективного контролю над перетином кордону(терміни 2-5 років).

У випадку Боснії ОБСЄ під тиском західних урядів санкціонувала проведення виборів, проігнорувавши відсутність низки умов для демократичного голосування. Як наслідок, після національних виборів на провідних посадах опинилися мало зацікавлені в повній реалізації мирної угоди особи.

Найбільш адекватний часовий проміжок між припиненням вогню і проведенням виборів – 3 роки після припинення вогню. Якщо вибори проводяться раніше, ніж через 2 роки після припинення вогню у випадку молодих демократій, і менше, ніж через 1 рік – у випадку розвинених демократій, це призводить до відновлення збройного протистояння.

Цей час необхідний для забезпечення умови чесного і вільного волевиявлення і формування помірної місцевої сили, здатної створити противагу радикалам.

Крім того, цей час необхідний для повернення на раніше окуповані території біженців і вимушено переміщених осіб. Не можна позбавляти права брати участь у виборах біженців і тимчасово переміщених осіб! Потрібно дати їм можливість повернутися і освоїтися в місця раніше постійного проживання!

Зміна виборчого законодавства вимагає надання як мінімум 1 року всім учасникам виборчого процесу (комісіям, партіям, виборцям і т.п.) для ознайомлення з новими правилами і налагодження роботи.

Проведення національних виборів до Верховної Ради в раніше окупованих територіях до роззброєння, демілітаризації, відновлення контролю над кордоном, належного законодавчого та інституційного забезпечення виборів не призведе до вирішення конфлікту. Результати таких виборів не будуть визнані більшістю учасників конфлікту і, отже, весь процес буде приречений на невдачу.

Віялоподібне поширення «Механізму малих кроків»

В результаті реалізації Плану на звільненій території відновлюється системна робота органів влади, підвищується якість життя людей, забезпечується безпека і правопорядок, нормалізуються всі процеси життєдіяльності. В змучені війною міста села приходить нормальне мирне життя.

Потім проект масштабується на сусідні райони. При цьому, кожен наступний етап деокупації і реінтеграції буде проходити легше, оскількимісцеві жителі звільнених міст і сіл стануть «агентами впливу», прикладом і зразком для сусідів.

Таким чином можна очікувати, що процес деокупації і реінтеграції буде йти з наростаючою інтенсивністю і буде більш ефективним і менш ресурсовитратним, ніж миттєва операція на всій тимчасово окупованій території України.

Очікувані результати

Україна:

· Територіальної цілісності й миру в східних регіонах України

· Припинення подальшого кровопролиття і періодичної ескалації збройного «конфлікту-пульсації»

· Деокупація, реінтеграція окупованих територій і пост-конфліктне будівництво

· Стимулювання соціально-економічного розвитку територіальних громад раніше окупованих територій (підвищення якості життя населення через зміцнення їх спроможності та соціальної витривалості, стимулювання економічної активності)

· Мінімізація екологічних ризиків і недопущення техногенних катастроф.

Тимчасово окуповані території Донецької і Луганської областей:

· Підвищення якості життя до загальноукраїнського стандарту соціального забезпечення, захисту і безпеки, і доступ до всіх державних послуг

· Світ і реальне, а не ситуативна і тимчасове припинення бойових дій, з відповідними позитивними наслідками

· Поетапний і неконфліктний характер процесу реінтеграції сприятиме поступовому відновленню взаємної довіри

· Жителі тимчасово окупованих територій шляхом демократичних, чесних і відкритих виборів самостійно оберуть легальні органи влади в своїх регіонах. А згодом – зможуть делегувати своїх представників до парламенту і брати участь у виборах Президента країни

· Законно обрані представники тимчасово окупованих територій отримають право брати участь у вирішенні проблем Донбасу спочатку на місцевому, а потім і на державному рівнях

· Гарантоване відновлення інфраструктури та економіки

Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma