Enigma Enigma

BlackPR

2024-01-31 08:12:33 eye-2 4482   — comment 0

РУНІЧНІ СТИХІЇ

 

 

 

1.

Північна традиція передбачає існування двох першостихій – Всесвітній Лід та Всесвітній вогонь. Там, де вони стикаються, виявляють себе ще три – Вода, Земля та Повітря. Кожна стихія, окрім стихії Льоду, представлена ​​шістьма рунами Старшого Футарка. Крига представлена ​​чотирма рунами, що входять у стихію Води.

 

Усі п'ять стихій мають у плані невелику загальну площу - це і є наш Мідгард, який зазнає безпосереднього впливу всіх цих стихій.

 

У свою чергу, руни основних чотирьох стихій можна розбити на дві групи по три в кожній – основні та додаткові (сателітні). Деякі дослідники називають їх прямими та зворотними тріадами. Ця назва не має сенсу, оскільки підкреслює хвильову природу явища. Руни стихії Льоду теж поділяються на дві групи по дві руни в кожній. Чому стихія Льоду представлена ​​меншою кількістю рун, ніж решта? Здається, що тут відіграє роль те, що Лід – це один із станів Води, і тому достатньо лише вказівки на те – які руни насамперед стануть Льодом.

 

Отже, до стихії Льоду відносяться: Thurisaz, Hagalaz, Iss, Eihwaz. Стихія Вогню представлена ​​рунами: Raido, Kenaz, Naudh, Sowulo, Teiwaz, Ehwaz. Стихія Води: Uruz, Thurisaz, Hagalaz, Is, Eihwaz, Laguz. Стихія Землі: Fehu, Jera, Perth, Berkana, Mannaz, Odhal. Стихія Повітря: Ansuz (Ass), Gebo, Wunjo, Algiz, Inguz (Ingwar), Dagaz.   Групи рун кожної стихії можна було б показати окремими малюнками, але з огляду на те, що традиції Півночі припускають безперервність процесу руху, ми цього робити не будемо - ні до чого ускладнювати і так складну систему. Тим більше, що за великим рахунком це ускладнення може знадобитися тільки там, де починається зовсім серйозні операції – такі, як війна у світах. Ось тоді однією із застав перемоги може стати знання прямої та зворотної течії. Іноді трапляються варіанти, де до рун намагаються підв'язати східну стихійність - тобто Вогонь, Вода, Земля, Дерево, Метал. В корені це не так. Розумна еклектика стилів і жанрів породжує зазвичай неплодоносних монстрів. Здається, що якби древнім ерилям ​​була необхідна стихія Металу чи Дерева, вони її неодмінно врахували. Але більш давнє знання оперує безпосередньо природними елементами, які породжуються двома першостих. До речі, у східній езотериці це символізує відомий знак Інь-Ян. У північній традиції чотири основні стихії утворюють Сваргу.   2.   Чому Лід у рунічній магії є стихією? Адже, здавалося б, це лише один із станів Води! Вода як така – першоджерело життя, вона може бути у трьох видах – рідка, тверда та газоподібна. Але без вогню – Сонця – Вода перебуватиме у стані Льоду. Лише зіткнення з Вогнем породжує Воду як таку і утворює пару - тобто Повітря. Ми зараз не знаємо – чи вважалося Повітря першостихією, навряд чи давні задумувалися про космічний вакуум. Але навіть якщо повітря вже було поряд з Вогнем і Льодом, то без життєдайної Води в її газоподібному вигляді, Повітря залишалося б сухим і безплідним. Тому її можна вважати, але можна і не вважати першостихією. З огляду на те, що в процесі породження всього живого беруть участь два батьки, а ніяк не три, то можна спокійно ігнорувати Повітря і вважати, що воно з'явилося безпосередньо від шлюбного союзу Вогню та Води.   Йотун Імір, з якого потім Один, Вілі та Ве, вбивши, розділивши на складові частини та кинувши у Світову Безодню, створили Мідгард, теж був породженням двох стихій. У «Видінні Гюльві» прямо сказано, що краплі, що утворилися від зустрічі інею з теплим повітрям, народили від життєдайної сили тепла інеїстого велетня Іміра. З інея, що розтанув, з'явилася корова, яка вигодувала Іміра і заодно зробила з каменя первоаса, онуками якого від його сина Бора і були Один, Вілі і Ве. Не дуже зрозуміло, звичайно, де ці першотурс і першаас розжилися дружинами - але судячи з усього, корова не ледаряла, раз у світі з'явилося безліч йотунів і асів. Просто орієнтоване патріархальне суспільство могло взагалі якось втратити подробиці про те – хто взагалі був створений першим – Імір чи Іміріха. Так як про першожінок Едда скромно мовчить, то особисто я схильний думати, що жінки все ж таки були першими. Тільки не рекомендую чоловічій половині людства скалити зуби, згадуючи старе прислів'я про першомлинець. Тоді вже доведеться повірити Вафтрудніру, що першотурс розмножився брунькуванням, немов кактус, дітками, які виросли в нього з пахв. З людиною набагато простіше, тому що першому чоловіка і першожінку аси створили зі знайденого на березі моря напівфабрикату. Душі їм дав Один, розум – Хенір, а від Локі першолюдям дісталися кров та колір життя.   Ось тут ми можемо зрозуміти, що Повітря таки не було задіяне в числі першостихій – воно згадується вже після того, як зустрілися Світовий Вогонь та Світовий Лід. Незрозуміло, щоправда, звідки взявся камінь – але цілком можливо, що він просто був укладений у льоду, як дуже часто льодовик тягне у своєму тілі валуни дуже далеко від того місця, де їх підхопили, утворюючи на зоні танення завали каміння – морени. Зважаючи на все Земля, як стихія, з'явилася вже після того, як трійця асів-гопників обробила бідолаху Іміра, чиє тіло і послужило вихідним матеріалом для створення Землі. А вже після того, як Земля була створена - ось тут уже виріс ясен Іггдрасіль, і навколо нього утворилися світи Едди. Адже не могли ці світи існувати самі по собі, без належного порядку перекидаючись у просторі між Вогнем і Льодом.   У наведеному малюнку видно, що до першорунів можна віднести п'ять – три з них належать стихії Льоду (Thurisaz, Hagalaz, Iss) плюс ще одна – стихії Води (Uruz). Разом – це чотири руни (Uruz, Thurisaz, Hagalaz, Is) та одна руна – стихії Вогню (Naudh). Відверто водяна руна Laguz не потрапила до загального списку швидше за все тому, що земні води та моря були створені з води, що свого часу була кров'ю інеїстого велетня, турса Іміра. Так як число 5 не зовсім відповідає рунічним поняттям, то можна спробувати знайти ще одну першоруну - шукати її треба в стихії Вогню. Довго, звичайно, шукати не доводиться – це буде руна Sowulo, руна Сонця, видимої частини світового вогню. Парою їй буде Материнська руна Hagalaz, що символізує монокристал Світового Льоду. При такому розкладі система вишикувалася у чіткій послідовності і можна буде відобразити її візуально. Тоді у нас виходить такий малюнок: Десь посередині фігури, що утворилася, знаходиться наш благословенний Мідгард, заради якого був убитий бідолаха Імір. 3.   Стихії та групи рун   Лід – Thurisaz – 3 (Руни чар – SWART та TROL) Hagalaz – 1 (Руни перемоги – SIEG) Is – 3 (Руни чар – SWART та TROL) Eihwaz – 5 (Руни прибою – BRUN)   Вогонь – Raido – 5 (Руни прибою – BRUN) Kenaz – 6 (Руни цілющі – LIM) Naudh – 2 (Руни пива – ALE) Sowulo – 8 (Руни думки – HUG) Teiwaz – 1 (Руни перемоги – SIEG) Ehwaz – 3 (Руни чар – SWART та TROL)   Вода – Uruz – 2 (Руни пива – ALE) Thurisaz – 3 (Руни чар – SWART та TROL) Hagalaz – 1 (Руни перемоги – SIEG) Is – 3 (Руни чар – SWART та TROL) Eihwaz – 5 (Руни прибою – BRUN) Laguz – 5 (Руни прибою – BRUN)   Повітря – Ansuz (Ass) – 4 (Руни повивальні – BIARG) Gebo – 7 (Руни мови – MAL) Wunjo – 8 (Руни думки – HUG) Algiz – 7 (Руни мови – MAL) Inguz (Ingwar) – 6 (Руни цілющі – LIM) Dagaz – 7 (Руни мови – MAL)   Земля – Fehu – 1 (Руни перемоги – SIEG) Jera – 4 (Руни повивальні – BIARG) Perth – 6 (Руни цілющі – LIM) Berkana – 2 (Руни пива – ALE) Mannaz – 4 (Руни повивальні – BIARG) Odhal – 8 (Руни думки – HUG)   Першоруни - Uruz – 2 (Руни пива – ALE) Thurisaz – 3 (Руни чар – SWART та TROL) Hagalaz – 1 (Руни перемоги – SIEG) Naudh – 2 (Руни пива – ALE) Is – 3 (Руни чар – SWART та TROL) Sowulo – 8 (Руни думки – HUG)   Отже, у нас вийшло шість груп рун, з яких п'ять відносяться до різних стихій, а шоста – першоруни – символізує безпосередню зустріч Світового Вогню зі Світовим Льодом, від якої і з'явилося все. Ґрунтуючись на розподілі Старшого Футарка на функціональні рунічні групи, можна прорахувати енергетику стихій детальніше. Це допоможе складати гальдари та тауви, а також покращить розуміння процесів, що відбуваються в еддічних світах, та спростить подорожі до них. Першоруни, які захоплюють наш Мідгард, будуть вирішальним чинником щодо можливого розвитку подій на стихійному рівні. Отже, що являє собою Мідгард, якщо судити про нього по першорунах виявлених першостихій?   Uruz – сила; світ природи Thurisaz – брама; світ богів Hagalaz – руйнація; світ природи Naudh – примус, потреба; світ людини Is – зупинка, захист; світ природи Sowulo – цілісність, посилення; світ природи   Виходить, що наш Мідгард - це світ природи, де представлені як люди, так і боги, що говорить про тісний взаємозв'язок з процесами, що протікають у всіх світах Едди. Якщо сказати більше, то саме Мідгард – це ключова, хай і не відправна, точка, де сходяться інтереси всіх світів. Накопичення швидкої потужності просочує інтерес, який спрямований на досягнення достатку та виправлення допущених помилок. Можливо, саме ця фраза і характеризує Мідгард як рідний дім людства.          

Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma