Enigma Enigma

Oleksandr Tkachuk

2020-01-12 18:29:21 eye-2 2552   — comment 0

SEO просування – обіцянка без гарантій

Суть SEO-оптимізації полягає в тому щоб вивести сайт, або його окремі сторінки в ТОП 100, 10, 5, 3 та на перше місце в пошуку (Google,  Yandex), разом з тим, суть роботи пошукових роботів – ранжування сайтів в залежності від їхньої корисності для користувачів. З кожним роком алгоритми пошукових роботів стають все складнішими, також, оцінкою сайтів займаються «пошуковці», критерії, за якими оцінюються сайти, звичайно, приховуються.

 

 

Колись було краще 

 

Як кажуть старші люди: «колись було краще», - в SEO аналогічно. Ще десять років тому варто було програмісту «обгорнути» в теги h1 увесь текст на сайті – і він автоматично попадав у топ, оскільки ввесь внутрішній зміст ресурсу складали «ключові слова». На даний час подібні рішення можуть лише закинути сайт на почесну останню сторінку пошуку. Або ж текст писався беззмістовним із багаторазовим повторенням ключових фраз, на щастя, цей прийом вже не актуальний.
Якби SEO-шники знали достеменно алгоритми пошуковиків, то змогли б поставити неліквідні сайти на перші місця у пошуковій видачі, що негативно склалося б на іміджі пошукових систем. Тому, коли вебстудія стверджує що за певними позиціям або в цілому поставить сайт на перше місце в пошуку – або її працівники явно прибріхують, або не розуміють з чим мають справу, їм головне – щоб ви замовили SEO-оптимізацію. 

 

 

Чи потрібне SEO

 

Однозначно, присутність SEO-спеціаліста значно покращить позиції сайту (якщо в нього до того були певні недоліки – дублювання сторінок, відсутність description, зовнішніх посилань на сайт, тривалий час завантаження першої сторінки та ін.) і з великою долею ймовірності в перспективі (3- 6 місяців) виведе його на першу сторінку пошуку (якщо ніша не перенасичена конкурентами, зокрема, продаж ноутбуків, мобільних телефонів, інформаційні портали та ін.). Тому замовляти послуги SEO-спеціаліста варто. Але слід усвідомлювати що ТОП-3 в особливо конкурентних нішах – це радше гра в лотерею, хоча тут як і в житті все вирішують гроші: при постійних значних вливаннях коштів ТОП-3 питання часу.

 

 

Вартість SEO залежить від конкурентів

 

Абсолютно вірне твердження, якщо у вашій ніші конкуренти не використовують послуги сеошників – вам повезло, проте вказана ситуація трапляється зазвичай рідко. Щоб стати кращим аніж конкуренти потрібно зробити сайт зручнішим для користувачів, в конкурентів може бути велика мережа зворотніх посилань, велика кількість відвідувачів, - вам доведеться ці показники «перебивати», зробити активні сторінки у соціальних мережах (цей прийом більшістю ігнорується). Тому перед стартом роботи потрібно чітко визначити цілі та ймовірну вартість досягнення вказаних цілей.
 

 

Чим вища вартість SEO тим кращий результат


На жаль, при зверненні в великі піар агенства Ви можете отримати зовсім не той результат за який платите. Справа в тому, що багато агенств працюють конвеєром. Для SEO просування це шкідливо, тому що за проектом не закріплений конкретний виконавець. Коли до цього додається помісячна а не попроектна оплата отримаєте 30% від можливого результату. Звичайно, команда спеціалістів повинна давати кращий результат ніж один, проте питання в стратегії та підходах. Із просуванням невеликого інтернет магазину, блогу, корпоративного сайту справиться один спеціаліст-фрілансер, проте в особливо конкурентних нішах, де над сайтами конкурентів роками трудяться сеошники не потрібно будувати ілюзій. 

 

 

Скільки коштує SEO


Досвідчений SEO спеціаліст за 30 годин роботи над проектом повинен отримувати 500-900$, цього часу вистачить для просування невеликого корпоративного сайту. Повний робочий місяць коштує 1500-3000$. Але це тільки заробітня плата без урахування витрат на SEO тексти, закупівлю зворотніх посилань, роботу програмістів. Кількість текстів та посилань залежить від конкурентів, проте для конкурентної ніші в місяць може йти від 400$, SEO тексти - 100$ на місяць. Але при правильному підході вказані вкладення повністю себе окуплять.   

 

 

Припинення SEO підтримки може погано позначитись на позиціях сайту

 

Абсолютно вірно, якщо ви мали справу із нарощенням кількості зворотніх посилань. Доприкладу, щомісяця сеошник додавав на ваш ресурс 15 зворотніх посилань, після припинення SEO-підтримки посилання не додаються. При відсутності динаміки Google вважає, о Ваш сайт перестав бути цікавим для користувачі та, вже починаючи з другого місяця ймовірно опустить ресурс на нижчі позиції (ймовірно, - тому що на це впливає також діяльність конкурентів та якість Вашого сайту, можливо користувачі самі репоститимуть інформацію з Вашого сайту).
В інших випадках можете не прислухатись до «погроз» сеошника, оскільки внутрішня оптимізація, метатеги, статті нікуди із вашого ресурсу не пропадуть (звичайно якщо це проводилось).

 

 

SEO міфи

 

Існує багато міфів про seo, просування сайтів та виведення іх в ТОП. Деякі з них мають раціональне зерно, але дуже далекі від об'єктивної дійсності. 


1. Чим більше симантики та ключових слів зібрано - тим краще.  Це дуже велика помилка! Справа в тому, що пошукові роботи вміють розрізняти навіть анекдоти та метафори. Зокрема, якщо ви в пошуку введете "надгрижене яблуко" - стрічка видасть продукцію apple, "рижий біс" - статті про Дональда Трампа. Пошукові роботи співставляють контент із заявленими метатегами, заголовками та ключовими словами. У випадках відсутності описання ключових слів чи заголовків пошуковий робот виявить вказані розбіжності та зменшить довіру до сайту. Тобто,  якщо на сторінці, в статті йде мова про дерев'яні столи, а інфорації про скляні столи не має, ключове слово скляні столи НЕ ЗАСТОСОВУЙТЕ. Що б Вам не говорив оптимізатор.

 

2. Обов'язково додавати фото та таблиці. Наявність фото, таблиць, діаграм покращує інформативність та привабливість сторінок, але не значить, що це запоруку потрапляння в ТОП. Якщо фото не оптимізовані - сторінка завантажується довше, відповідно користувач може не дочкатись її завантаження, або ж пошуковий бот віддасть перевагу швидшим сторінкам конкурентів. Таблиці можуть погао виглядати в адаптивній версії, що бачить пошуковий бот та погіршує позиції сторінки. 

 

3. Чим більше зворотніх посилань - тим краще. Оцінюється не кількість зворотніх посилань, а якість та корисність інформації для користувачів в цілому. Якщо існують зворотні посилання за якими ніхто не переходить на сайт, або з "поганих" сайтів це тільки понизить довіру та позиції ресурсу. 

 

4. СЕО можна замовити на пів року, далі воно якось саме. СЕО - це динамічний процес, якщо ви протягом 3 місяців додавали по 40 зворотних посилань на сайт, і різко припинили, - пошуковий робот не буде  оцінювати у вас наявність 100-200 зовнішніх посилань, - він відслідкує динаміку на спад активності сайту та понизить його позиції. Така ж історія із текстами та відвідуваністю. Тому й робиться ПЛАН просування, прогнози, наміри замовників. Як правило, власники сайтів за перший тиждень облазять всі можливі та не можливі форуми, реєструються у каталогах, соціальних мережах, проставляють відгуки і, набивши 50-70 зовнішніх посилань (з унікальних IP) закидають цю марну справу. Подібні дії розцінюються як спам.

 

5. Можна обійтись без СЕО спеціалістів. Якщо знати принципи сео - звичайно можна обійтись без фахівців (так само як з ремонтом авто, будівництвом тощо). Чомусь люди звертаються до юристів, хоча всі закони, постанови, інструкції у відкритому доступі, так само SEO - це не таємниця за сімома замками, але потрібно зважувати вартість потраченого часу на навчання, та його ефективність. Ми часто стикаємося із ситуацією, коли люди смотужи просували свої сайти, проте не отримували бажаного результату. Здебільшу, вони перечитували багато статей, та дещо орієнтувались в СЕО, проте, виведення в ТОП у ніші - це більше командна гра. Одна людина не може одночасно розробляти семантичне ядро, шукати донорів посилань, писати тексти, займатись внустрішньою оптимізацією та вести соціальні мережі, а головне - робити це систематично та правильно. Принаймні, через місяць-два таке зомбі можна буде водити по виставках).


Висновок


Тому при виборі SEO-спеціаліста, навіть якщо ви нічого не розумієте в даній ніші обов’язково потрібно уточняти які інструменти спеціаліст використовуватиме, його прогнози щодо просування, у випадку коли він дає прогнози перед тим як оцінить Ваш сайт і сайти конкурентів – біжіть від такого спеціаліста, - він на 90% буде викачувати з Вас гроші а не займатись Вашим сайтом.  
Читайте форуми, відгуки, запитуйте конкретні приклади SEO-оптимізації сайтів вебстудіями (serpstat, similarweb – сервіси для перегляду позицій сайту) і Ваші інвестиції в SEO-оптимізацію приємно здивують.
Якщо виникають запитання – відправляйте листи нам на пошту, - будемо раді допомогти.

Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma