Мало хто в цій галузі пов'язує причину з наслідками, а вже діягноз, здається, всім відомий. Що ж до аналізу цього, то загалом вибір небагатий.
Хай там як, але книга "Справа не в діагнозі" Олени Цимбаленко є відображенням професійного шляху авторки - корекційного педагога, поведінкового аналітика, кандидата психологічних наук, автора та засновника освітніх проєктів. В книзі проведено якісний аналіз існуючих підходів до розуміння причин порушень розвитку, зокрема порушення спілкування, у дітей, порівняльний аналіз успішних корекційних методик. "Протягом останніх 10-15 років проблема порушень розвитку дітей перестала бути сферою специфічних професійних інтересів окремих фахівців, - нагадує авторка. - Сьогодні з даною проблемою щороку стикається все більше родин. Діагнози "аутизм", "розлад аутистичного спектру", "розлад дефіциту уваги та гіперактивність" і т. д. вже знайомі майже кожному. Що об'єднує ці всі діагнози (а ще сюди ж можна додати: "сенсомоторна алалія", "загальне недорозвинення мовлення" і т. д. Часто одна і та сама дитина має кілька діагнозів від різних спеціалістів)".
Тож на підставі проведеного аналізу авторкою запропоновано шлях подолання порушень спілкування у дітей, що базується на корекції дитячо-батьківських стосунків, формуванні авторитету батьків та інших значущих дорослих. "Зазвичай близьких турбує не стільки поведінка, скільки наявні при цьому всьому затримки розвитку мовлення, відсутність побутових навичок і т. д., - знову нагадують нам. - І мало хто пов'язує причину – відсутність комунікативної взаємодії - з наслідками - всіма іншими затримками".
Загалом в книзі наведені реальні приклади корекційної роботи із запропонованою методикою, що увійшли в дисертаційне дослідження автора. Всі приклади та історії, наведені у книзі, є абсолютно реальними, методики апробованими і підтвердженими.
Олена Цимбаленко. Справа не в діагнозі. Як керувати розвитком дитини та формувати необхідні навички. – К.: Дух і Літера, 2024
Фото: Susan Colpich
Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma