Поняття «цифровий пацієнт» ще не набуло установленого змісту. Під цим терміном розуміють все – від пацієнта, що використовує гарнітуру віртуальної реальності при зустрічі з лікарем, до створення моделі тіла на основі даних магнітного резонансу, комп’ютерної томографії, ультразвуку й інших діагностичних методів.
Що ж таке «цифровий пацієнт» з погляду медичного маркетингу?
Сучасне і прийдешнє покоління живуть в цифровому світі, який весь час розширюється і охоплює нові сфери. Всі володіють сучасними технологіями і бажають їх використовувати у всіх сферах, включаючи сферу охорони здоров’я. Вже стали звичайними послугами на медичному ринку онлайн-запис на прийом до лікаря, онлайн консультація з лікарем, допомога в складних операціях через онлайн зв’язок тощо.
І як показує статистика, «цифрові пацієнти» не мають вікових обмежень, відкритість до інновацій більше чим вважалось.
Вони мають вищий рівень незалежності і впевненості у собі. Цей тип пацієнта намагається і вміє знайти найостанніші методи лікування в інтернеті, мають навички аналізу і виробу рішення, що найкраще відповідає їхнім потребам. Його пошук включає данні про медичний персонал і лікуючого лікаря.
Конкуренція серед медичних закладів все більше переноситься у віртуальний світ, оскільки це найпростіший спосіб переконати «цифрового пацієнта». Відсутність в інтернеті означає програш в ринкових умовах. Простий приклад – відсутність онлайн запису означає охоплення меншої кількості потенційних пацієнтів, і навіть, у деяких випадках, пацієнт змушений вибрати іншу клініку чи лікаря, де присутня ця послуга.
Цифрові технології активно освоюють всі галузі охорони здоров’я, особливо це стосується сфери навчання, медицини болю, психотерапії, профілактики, реабілітації, планування і проведення хірургічних операцій, доглядом за пацієнтом.
Найбільшим досягненням на сьогодні є використання роботизованих систем, що управляються програмним забезпеченням з алгоритмами штучного інтелекту.
Цифрові технології стають ключем до глобальних структурних перетворень в охороні здоров’я, що ведуть до покращення надання медичної допомоги на всіх ланках – від профілактики і діагностики до реабілітації. Технічні засоби вже існують, тепер справа за практичним втіленням назрілих змін.
Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma