Enigma Enigma

Олег Бойко

2023-09-14 17:09:47 eye-2 3701   — comment 0

УРОКИ ВІЙСЬКОВОГО ЛІДЕРСТВА ВІД КАПІТАНА БЕЗІЛА ЛІДДЛ-ҐАРТА (БАЗА №2)

Довідка

Капітан Безіл Ліддл-Ґарт – ветеран Першої світової війни, воєнний кореспондент, військовий редактор Британської енциклопедії, радник при Воєнному міністерстві – дослідивши досвід ведення воєн протягом історії Заходу, розробив доктрину стратегії непрямих дій.

Б. Ліддел-Ґарт зводить всі принципи війни до одного основного – «зосередження сили проти слабкості». Цей принцип полягає у тому, що у війні війська застосовуються в наступній послідовності:

1) розосередження своїх сил;

2) розосередження сил ворога;

3) зосередження своїх сил.

Тут принагідно згадати одну революційну реформу Наполеона. Він запровадив дивізійну структуру війська: це означає, що армія рухалась до поля бою роз’єднаними автономними підрозділами. Бій, однак, вівся вже з’єднаними силами. Тобто Наполеон застосовував принцип розосередження своїх сил на стратегічному рівні. Це було зроблено ним завдяки систематичній мисленнєвій практиці.

Судження:

Інстинкти і реакції солдатів відіграють вирішальну роль у бойових умовах. Поле бою не відноситься до інтелектуальної сфери. Однак організація і підготовка армій вимагає, перш за все, інтелектуальних здібностей, що спираються на знання.
На жаль у військовій системі ці два зовсім різні види діяльності вважаються взаємозамінними. У цьому криється причина багатьох помилок.
Армія може виплекати багато хороших бойових командирів, особливо якщо їхня тактичне "чуття" не атрофувалось із-за повсякденної рутини і дисциплінарних вимог.
Але в жодній армії не народжуються хороші стратеги, тому що стратегічне бачення можливо розвинути лише через науковий підхід до вирішення проблем, а це є несумісним з іншими обов'язками, виконання яких вимагає військова служба.

"Думки про війну" (1944).

Уроки для військових лідерів:

  1. Наведені вище принципи війни потребують від військових лідерів постійного розвитку власних інтелектуальних здібностей і лише ті з них, хто застосовує науковий підхід стають видатними стратегами.
  2. Коли воєначальник має диплом доктора філософії чи доктора наук – це автоматично не означає, що він особисто провів дослідження, написав наукову роботу самостійно і завжди використовує у службі наукові підходи. Можливо для цього він вміло скористався лише своїм посадовим становищем і "сервілами", які улесливо зробили це для нього.
  3. Визнані військові лідери, повсякденно застосовуючи мислення як практику, здатні вивчати (ідентифікувати) уроки (головні результати збору, аналізу та узагальнення інформації щодо певного проблемного питання) і впроваджувати (отримані) уроки (головні результати здійснення процедур процесу вивчення та впровадження досвіду для вирішення визначеної проблеми). Саме за допомогою практики мислення вони систематично вивчають і впроваджують досвід для того, щоб удосконалити процеси і попереджувати (усувати чинники) проблеми ще до їх виникнення.
  4. Командир (начальник), який ігнорує мислення як практику, заслуговує на подарунок від своїх підлеглих – граблі (бажано іменні).
  5. Істинний військовий лідер вважає своєю силою інтелект, що збалансований з духом, волею і фізичним станом здоров'я.

#Бойове_лідерство_українців

#Місія_насамперед_люди_завжди

Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma