Enigma Enigma

Сергій Григорович

2024-09-09 10:11:44 eye-2 4443   — comment 1

Втрата F-16. Провина командування.

1. Розповім вам трохи про літак F-16. Це був перший літак який був спеціально створений у концепції розслаблена негативна стійкість, ... схильність до мимовільної зміни тангажу та крену. У F-16 спеціально для цього центр ваги зміщений назад.
Головний задум конструкції планера - НАДШВИДКО УХИЛЯТИСЯ ВІД ВОРОЖИХ РАКЕТ І КУЛЕМЕТІВ.
На жаль, маневровість літака - це синонім його нестабільності ... чи антонім самостабільності польоту. 
F-16, навіть у простому прямому польоті він постійно норовить відхилитися або навіть перевернутися. 
Якщо пілот на кілька секунд втрачає свідомість, без комп'ютерної стабілізації, літак починає відхилятися або перевертатися.

F-16 сам по собі не летить прямо, для цього у нього є комп'ютерна система стабілізації як у одноколісних девайсів (моноциклів), зі спеціальним режимом "загроза зіткнення із землею" чи пілот "заснув". Потужність двигуна розганяє літак до 9g коли нормальна людина втрачає свідомість вже за 6g. Періодичне втрачання свідомості пілотам при таких перенавантаженнях не є якоюсь дивиною та іноді трапляється.

Ні для полювання за крилатими ракетами, (тим більше вночі, на низьких висотах, за багатьма цілями в кутермі та азарті, на адреналіні, та під перенавантаженнями)... ні для запуску КАБів все це - майже не потрібно, і дуже значно протипоказано. 
Нічне полювання на ф-16 за крилатими ракетами, це - просто ідіотична "концепція" майже гарантованої втрати дефіцитного "ексклюзивного" літака за 50 млн доларів з пілотом в обмін на п'ять серійних ракет по мільйону.

2. F-16 ДУЖЕ-ДУЖЕ ВРАЗЛИВИЙ через один двигун. Якщо туди щось потрапляє, - літак втрачає двигун ... 99% втрата літака.
Так, один двигун, а не два створює дешевизну купівлі та експлуатації, але він стає дуже вразливим від найменшого пошкодження двигуна.
-----------
Зрозуміло, що всі ці нюанси створюють окрему особливу складність та тривалість із реальною якісною підготовкою пілотів.

Така велика вартість літаків, така мала їх кількість, така дефіцитність унеможливлює використовувати їх у ризиках штибу другої світової чи в'єтнамської війни для ухиляння від ракет, кулеметів та уламків збитих ракет. У нашій ситуації від сучасних ракет може врятувати  тільки дистанція, радари, попередження, при загрозі, — втеча до землі, до ПРО, РЕБ,... фальш-цілі(автоматичні), ... автоматичне обгинання рельєфу на наднизькій висоті... тобто зовсім не_маневровість-нестабільність.

3. Тобто прийняти командуванням рішення про використання F-16 з пілотами-новачками начебто "спочатку" у "безпечних" цілях гонитви ЗА НІЧНИМИ крилатими ракетами на проектно нестабільному літаку, з укороченим перенавчанням з_літаків_іншої_концепції_планера, це є, на мій переконаний, аргументований погляд, - КРАЙНЯ НЕКОМПЕТЕНТНІСТЬ.
Прийняття рішення про закупівлю саме нестабільного літака саме з одним двигуном, є дуже сумнівно компетентним.
Минуле призначення командувача повітряних сил з зенітників є дуже некомпетентним стосовно авіації,... бо він не бачив і не розумів всіх надважливих аспектів авіації.

Великий вклад в довге навчання/перенавчання пілотів НА НЕСТАБІЛЬНИЙ ЛІТАК, коли нестабільність була більш актуальна у в'єтнамській війні (від кулеметів та тодішніх ракет), а не зараз, це, на мій погляд, - дуже некомпетентна "інвестиція".

ДОДАТКОВО: 
1. З того що я читав про можливі "три" причини втрати літака, це - щось смішне. Там чомусь принципово не розглядаються дуже вірогідні причини - це саботаж та шкідництво, які можливі  на стадіях 1.техобслуговування, 2.постановки задачі, 3.концепції використання, 4.диспетчеризації польотів, 5.засідки ...
2. Тут заперечу сам себе. В принципі нічне  полювання за БПЛА та крилатими ракетами вони можливі,... але в режимі особливої ​​акуратності,  принципово без азарту, без гонитви за кількістю, без різких маневрів. Але треба визначити чітко і директивно межу цієї акуратності. За порушування жорсткого наказувати і відсторонювати одразу. 
  Як не тягне і не чешеться, але спочатку, для початківців роботу біля важливих об'єктів та НП треба виключити, бо це дуже додатковий великий азарт/ризик.
  Російським пілотам роблять жорстку педагогіку навіть за не необхідні різкі маневри, тому що це збільшує зношуваність та деформації. Ми з нашим страшним дефіцитом f-16 маємо робити так само.

 ... Напевно, буде доречним висловити співчуття всім, хто причетний до цієї втрати з нашої сторони. 

Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma