Enigma Enigma

Интересности

2024-04-16 13:08:43 eye-2 3903   — comment 0

Як Michelin співпрацює з автовиробниками, щоб створити омологовані шини

Протягом багатьох років виробники машин та гуми працювали разом над оптимізацією продуктивності безлічі параметрів та характеристик

В автомобілі є кілька важливіших функцій безпеки, ніж шини. Зрештою, якщо щось не піде не так, колеса — єдина частина транспорту, що стосується землі. Те, як автошини взаємодіють із землею, має вирішальне значення, і деякі автовиробники, такі як Porsche, Mercedes-Benz і навіть Lucid, заходять так далеко, що співпрацюють із виробниками гуми, як Michelin, для розробки моделей, спеціально призначених для їхнього автомобіля. Подібні колеса називають «омологованими», інтернет магазин Autoshini.Com спробує розкрити, як виробники автомобілів та шин працюють разом, щоб створити моделі для високопродуктивних авто.

Кожна машина на дорозі є унікальною, і тому кожна модель унікальна. На боковині автошини надруковано ряд розмірних параметрів, які описують фізичні характеристики: ширина, висота профілю, діаметр, індекси навантаження та швидкості.

Але є ряд факторів, що впливають на вибір коліс як первинну комплектацію машини.

Малюнок протектора є ще одним фактором, оскільки конструкція блоків протектора може впливати на те, як вода видаляється з контактної плями під час руху. Те, як ці блоки протектора взаємодіють із дорогою, може призвести і до інших речей, наприклад звуку. Це залежить від малюнка, який у цьому випадку був налаштований для забезпечення чудового зчеплення з дорогою. Автошини, призначені для автомобілів класу люкс, мають малюнок і навіть конструкцію каркаса, налаштовані таким чином, щоб мінімізувати рівень шуму і вібрації, що проникають в салон.

Гумова суміш — ще одна змінна, за допомогою якої можна налаштувати продуктивність. Натуральний каучук білий, більшість шин на дорозі чорні. Вуглецева сажа додається до суміші для стійкості до стирання, а також міцності. Каркас колеса виготовляється із сталевих стрічок, іноді у поєднанні з іншими міцними матеріалами, знову ж таки залежно від характеру моделі. До суміші буде додано ряд інших хімікатів, всі з яких варіюються в залежності від характеристик, продуктивності та зносу, необхідних для конкретної гуми.

Як Michelin розробляє омологовані шини

Електромобілі є незвичайними нововведеннями для виробників, оскільки вони працюють зовсім інакше, ніж традиційні автомобілі на бензині. Вони часто мають набагато більшу потужність від електродвигунів з високим моментом, що крутить, і майже завжди набагато важче, ніж їх аналоги з ДВС. Споживачі зауважують, що автошини для електромобілів зношуються набагато швидше. Отже, виробники електромобілів часто працюють із шинними компаніями, щоб підібрати гуму для цих потреб.

Дискусія між Michelin та OEM-виробником починається з розгляду двох факторів:

технічної та комерційної специфікації. Іноді Мішлен не йде далі, тому що комерційна угода не працюватиме, а іноді найкраща пропозиція з технічного погляду заморожується, тому що ціна невідповідна.

Іншими словами, якщо автошини є оптимальними, але додають до ціни машини тисячі доларів, автовиробник зазвичай на неї не піде. Це зрозуміло. Як тільки комерційні фактори будуть враховані, інженери двох фірм обговорять зміни, які необхідно запровадити.

Існує процес, згідно з яким для кожної моделі, представленої на ринку, є так званий «коробка налаштування», що визначає зміни, які можна внести для досягнення OEM-специфікації. Це дуже важливо, щоб при заміні на запаску – якщо ви не знайдете, наприклад, версію з маркуванням Porsche після проколу, ви могли зробити заміну на аналог не без сильного просідання характеристик.

Це означає, що якщо вам раптово знадобиться заміна омологованого колеса, у вас не буде значного зниження продуктивності порівняно із звичайною версією автошини. Неможливо, щоб кожен шинний магазин по всьому світу міг мати негайний доступ до всіх варіантів кожної колись виробленої гуми.

Вимоги до продуктивності та дизайну

Зазвичай все починається з визначення бажаної продуктивності, а потім дизайнер починає з інструментів моделювання, щоб підготувати те, що буде пропозицією. Щодо технічних змін, Мішлен робимо це в основному з погляду складу протектора, наприклад, щоб відповідати специфікаціям [OEM], а також може трохи скоригувати структуру. Крім виготовлення тестових прототипів та тестування, інженери чи водії роблять тестові заїзди. Багато залежить від відчуття, тому що є справжні вимірювання, а також є суб'єктивний тест, такий як керованість, відчуття того, наскільки гума реагує на зміну напрямку, шум у салоні чи вібрацію. Подібні речі є більш суб'єктивними, ніж об'єктивними.

Хтось купує омологовані шини, коли оригінальні зношуються?

Інженери Мішлен хотіли б, щоб усі купували саме такі автошини на заміну, коли оригінальні зношуються, але це нереалістичне очікування. На рішення про покупку нового комплекту коліс впливає ряд факторів: від доступності та вартості до інших бажаних експлуатаційних характеристик. Якщо ми говоримо про старі машини, цілком імовірно, що сучасні технології затьмарили те, що могло пропонуватися, коли автомобіль був новим.

Проте споживачі часто дотримуються того, що прив'язувало їх до дороги в минулому. Michelin історично бачить 40% лояльність серед покупців, що повертаються до бренду, хоча вони не мають конкретних даних про те, скільки з них продовжують купувати марковані колеса.

Активна політика захоплення нових ринків з боку китайських виробників сильно змінює лояльність у ногого покоління водіїв. Багато хто не готовий переплачувати і погоджується на доступніші автошини з піднебесної. Яскравий приклад продукція Sailun, яка дуже активно набирає популярності на європейському ринку.

Згідно з дослідженням задоволеності клієнтів шинами оригінального обладнання, проведеного JD Power у 2024 році, Michelin продовжує займати перше місце серед покупців гуми класу люкс, легкових авто та високопродуктивних моделей. Це означає, що клієнти, швидше за все, продовжать тенденцію лояльності до 40%. Звичайно, те ж дослідження показало, що власники електромобілів, як правило, незадоволені зносом своїх коліс через згадані вище фактори ваги та потужності, тому, природно, у виробників електромобілів є можливість працювати з виробниками гуми.

Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma