Фрейя - не з асів. Вона в Асгарді була «понаїхавша», тому що рідний народ цієї богині – вани. Свого часу Фрейя вийшла заміж за аса Ода (Одура), але незабаром Од поїхав так далеко, що про нього більше ніхто нічого не чув. Можливо, передумовою до від'їзду (точніше – до спішної втечі Ода) була надмірна велелюбність Фрейї, яка згідно з еддичними текстами любила Ода надто шалено. При чому так божевільно, що Од втік від неї шукати собі смертну жінку, бо натерпівся страхів від божественного. Навіть ас не зміг витримати такого скаженого напруження пристрасті та темпераменту, який був у прекрасної (у всіх розуміннях) Фрейї. Тут треба зауважити ще один момент: у германців Фрейя ототожнюється з іншою богинею, з Фрігг, причому вони навіть вважаються єдиним божеством у різних іпостасях. Нічого дивного у цьому немає. Таке бачення лише підкреслює багатогранність жіночої натури. Ще б пак - Фрейя богиня кохання, війни і смерті, а Фрігг - богиня родючості. У той час, коли Фрейя безуспішно чекає на повернення Ода і розважається випадковими статевими зв'язками незрозуміло з ким і незрозуміло де, Фрігг є однією з трьох дружин Одіна і матір'ю Бальдра і Хеда. Тобто Фрігг – цілком порядна матрона на тлі безпутної напівнімфоманки Фрейї. Про вільні звичаї Фрейї можна судити по рядках з «Пересварки Локи»:
Фрейя мовила:
Сказився ти, Локі,
Прикрі слова
мовиш ти нині;
долі, гадаю я,
всі знає Фрігг,
хоча лиш собі повіряє.
Локі мовив:
Мовчала б ти, Фрейє,
тебе добре знаю,
яка ти паскудна,
з асів та альвів,
нині присутніх,
кожному ти віддалась.
Фрейя мовила:
Злий твій язик,
гадаю, на тебе
нещастя накличе;
гнів на тобі
асів та асинь,
сумним ти додому поїдеш.
Локі мовив:
Мовчала б ти, Фрейє,
відьмо, замішана
в блуді великім
з братом твоїм,
богом прегарним,
заскочили Фрейю –
перділа від страху.
Тобто, Локі звинувачує Фрейю не тільки в кровозмішенні, а й у міжрасових (швидше – міжвидових) статевих стосунках, скромно замовчуючи, напевно, про всі зв'язки Фрей з людьми, турсами, двергами... Бо це було настільки низько для богині, що для такого дна в Дев'яти світах Едди не було навіть назви. Суспільство тоді було суто патріархальним, тому безкарно розважатися з представниками інших рас могли хіба що аси чоловічої статі. Це навіть вважалося молодістю, якою можна було хвалитися. Жахливий сексизм, якщо розібратися. Адже, навіть побіжний чоловік Фрейі проміняв її, прекрасну і безсмертну, на абстрактних людських самок, короткоживучих і явно не настільки красивих. Можливо, Од був лише кобелем блудливим, який заради кількості пожертвував якістю, не посоромившися навіть вигадати казку про своє невміння задовольнити Фрейю. І пустився в невідомі краї, спонукаємий ганебною сексуальною жагою до смертних істот. В умовах сучасного суспільства ми могли б вважати такий зразок одноплемінника зоофілом, не інакше як зацікленим на макаках-резус чи гамадрилихах. Фрейя під час лайки Локі заступається за Фрігг, яка – у свою чергу – заступилася за Одіна. Але у Локі завжди є компромат на будь-якого аса та будь-яку асинью.Фрігг мовила:
Що нам судилося,
більше не варто
про те говорити,
що двоє асів
здавна робили,
то справи минулі.
Локі мовив:
Мовчала б ти, Фрігг,
ти Фйоргуна дочка
і маєш ти вдачу
жадати мужів,
бо Вілі та Ве
Відріра жінка
обох обіймала
Фрігг мовила:
Знай же, якби був зі мною
в Егіра палатах
подібний до Бальдра,
ти не пішов би від асів синів,
не звідавши гніву його.
Локі мовив:
Волієш ти, Фрігг,
почути від мене
жорстокі слова:
через пораду мою
ти не бачиш в палатах цих Бальдра.
Загалом, Локі наділяє Фрігг тими самими властивостями, як і Фрейю, що дозволяє вважати цих двох богинь однією у різних іпостасях. Однак давайте проведемо розслідування – ху є хто, і яким боком хтось комусь Рабинович. Тобто – що поєднує двох дуже гулящих дамочок і чому вони так пов'язані в людському розумінні. Швидше за все, такий поділ однієї сутності на дві, знадобився Одину, коли він став головним асом. Тоді ж і знадобилася версія про його праведність (хоча б відносну) і пригоди Фрейї вже не влаштовували нову редакцію історії Дев'яти світів через надто вільну поведінку цієї дами. Тоді й було вигадано, що: - Фрейя не є Фрігг; - Фрейя веде походження не від асів, як від близьких їм ванів; - Фрейя була одруженою з одним з асів (для чого було використано одне з імен Одіна); - Фрейя була змушена вдаритися у відчайдушний проміскуїтет, оскільки була у нестямі від підступності чоловіка, що покинув її, шукає втіхи в обіймах смертних звірят з Мідгарда; - Фрейя ділить із Одіном взятих у Валхаллу воїнів – що суперечить її оголошеному ванському походженню. Таким чином шалена асгардівська пропаганда вела розуміння моменту в безодні невігластва і мракобісся, що дозволяло як Одіну, так і Фрігг «зберегти обличчя» у світлі верховенства над асами, ванами та мешканцями Мідгарда. Водночас жителі Мідгарда мали пишатися тим, що їхні самки захомутали одного з асів сильніше, аніж прекрасна та безсмертна Фрейя. І, доки мідгардівці старанно обсмоктували цю нав'язану ним тему, аси - як такі -могли особливо не хвилюватись за свою репутацію. Але не такий був Локі Фарбаудович, щоб надати можливість асам надовго розслабити булки. І на бенкеті у Егіра він довів, що асівські рила не те що в пуху, але ще й у бруді, що ретельно приховується під парадними масками. Спровокувавши конфлікт, він уміло викрив їх, виставивши на публічний огляд непривабливі факти з біографій асів та асиній, які ті намагалися приховати. Можливо, що Локі діяв на користь Мідгарда, де аси намагалися нав'язати виключно свою версію походження світів і виставити себе в головній ролі благодійників та покровителів Кола Земного. Тобто – узурпувавши трактування історії, аси поневолили мешканців Мідгарда, змусивши їх шанувати себе та приносити жертви; не суперечити асам, коли ті розважалися з людськими самками; ділитися своїм успіхом і станом з асами ж. Цілком можливо, що Локі хотів підняти в Мідгарді революцію проти асів, які захопили верховну владу над Мідгардом, і стати єдиним правителем Дев'яти світів. Вбита компроматом репутація асів вже ніколи не змогла б відродитися, і люди певним чином зрівнялися б із безсмертними жителями Асгарду. Хоча є підозра, що не приєднавшихся до заколоту асів Локі просто позбавив би доступу до джерел безсмертя і ті закінчили б своє життя в Мідгарді, серед людей, зневажаємих асами. Природно, що аси не змогли визнати таких підступних планів, і тому найжорстокіше розправилися не тільки з Локі, але і з його дітьми. Особливо звірствували при цьому «понаїхавші» в Асгард за лімітом одружень богині не асівського походження. Їм зовсім не хотілося залишати столицю Дев'яти світів та змінювати звичний спосіб життя, ставати смертними, та обертатися серед расово неповноцінних мідгардівців. Великоасгардівський менталітет об'єднав їх у ненависті до реформатора Локі та подвиг на рішучі дії у затвердженні тиранії Асгарда над Дев'ятьма світами. Ось тому такі заплутані та туманні історії від асів, які доступні людям. Але які таки можуть дати уявлення про те, які пристрасті вирували серед асів і асінь до того часу, коли аси ще не кермували Дев'ятьма світами і не вважалися в Мідгарді подавцями всіх благ. І однією з таких історій стали біографії двох головних богинь - Фрейї і Фрігг, на перевірку виявилися іпостасями однієї асиньї, коханої дружини боягузливого, брехливого і хтивого тирана Одіна.
Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma