Enigma Enigma

Olexandr Tovmach

2022-04-14 09:44:57 eye-2 371   — comment 0

Мрія про "Мрію" 3. Турбулентність.

Турбулентність.  

Вона довкола нас та ми просто живемо в ній! Тому продовжимо розмову про лист фанери в руках,

З листом фанери можливі варіанти, достатньо лист розвернути по вітру (ефект флюгера) і турбулентність майже зникне. При цьому від вас не потрібно жодних надмірних зусиль, щоб утримувати лист.  Або ви, власною силою будете утримувати лист фанери перпендикулярно до напрямку вітру, утворюючи максимально можливу  турбулентність.

Запам’ятайте! Лист фанери буде непорушним, за умови прикладання сили, яка невілює силу вітру при наявності турбулентності.

Тепер все вищевикладене потрібно  використати у  повітряному старті.  Я обіцяв пояснити три позиції, які викликали найбільше критики від спеціалістів.

Перша : конструкція літака передбачає його розвантаження в польоті.Сам політ повинен бути дуже коротким : зліт,набір висоти,вхід в піке, повітряний старт,посадка. Для цього і стартовий візочок і особливий режим роботи всіх систем та механізмів. Оболонка ракети, що стартує з під фюзеляжу літака,  має контейнер  для корисного вантажу з визначиними параметрами, як  об’єм та вага. Будь-хто може замовити доставку на орбіту  власних об’єктів. Ми – виготовляємо літак  та в достатній кількості  ракети пристосовані для повітряного старту з контейнером, який очікує вантаж замовника.

Наш перспективний національний вантаж – об’єкт «Січ-3», а про інші потенційні українські вантажі в черзі  виводу на орбіту, мені поки невідомі.

Друга : внутрішній об’єм фюзеляжу літака не буде використовуватися для транспортування. Виключно зовнішня, нижня підвіска для уніфікованих оболонок ракет. Це дає змогу створити принципово іншу конструкцію силового набору елементів фюзеляжу  та способу кріплення крил.

Ця позиція спричинила  просто вибух негативних коментарів.

Третя :  крила. Концепція передбачає, що повітряний старт буде відбуватися в момент виходу літака з піке. Це проміжок часу – менше хвилини. Саме в цей період будуть відбуватися  шалені, руйнівні  навантаження на конструкцію крил і без внесення деякіх додаткових елементів до їх конструкції  гарантовано відбудеться «ефект метелика»  

 

Під дією перевантажень крила можуть просто «скластися» над фюзеляжем.  Що потрібно зробити ?

Ми не можемо розвернути крила, як флюгер, зменшивши турбулентність, бо це – нонсенс! Єдине рішення : прикласти силу, до верхньої  поверхні крила. Реактивну короткотермінову силу,яка унеможливить його руйнування. Чи складно це зробити технічно ?  Ні не складно.

ПОТРІБНО П’ЯТЬ ХВИЛИН.

Щоб пояснити представникам КБ суть (ноу-хау) концепції. Цього часу досить, щоб спеціалісти зрозуміли суть пропозиції  та дійшли остаточного висновку про  можливість практичної реалізації. На цьому моя участь буде завершена. Далі буде математично обраховано необхідну силу, щоб утримати баланс між дією відцентрової сили, яка забезпечить утворення безпечної відстані  між літаком та ракетою в режимі старту та силою, яка дасть змогу крилам літака витримати перевантаження і не зруйнуватися в момент виходу з піке.

В концепції  я не влажу до теорії літакобудування та практичних розрахунків, лише кажу:  « До конструктивної, механічної міцності існуючих крил варто додати на декілька секунд імпульс сили, щоб при критичних навантаженнях, крила їх гарантовано витримали». 

З концепцією повітряного старту я доволі довгий час ношуся, як дурень, з писаною торбою, чи неадекват з листом фанери в руках.

Питання вартує лише 5 хвилин уваги конструкторів і може залишитися просто приватною мрією, або реалізуватися в проекті.   Але це не мій рівень прийняття рішень.

 

Підписуйтесь на наш Telegram канал Enigma